پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کاهش محسوس دما همراه با بارش برف و باران در مازندران

0


احمد اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: با تقویت جریانات شمالی شرایط برای ابرناکی در آسمان استان شروع شده و بارش‌ها از سمت غرب استان شروع می‌شود که به‌تدریج به مناطق مرکزی و شرقی استان گسترش می‌یابد.

وی افزود: علاوه بر کاهش محسوس دما شاهد بارش برف در ارتفاعات استان هستیم.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران بیان کرد: فردا با توجه به کاهش محسوس چهار تا هشت درجه دمای هوا انتظار داریم بارش‌ها در مناطق ساحلی و جلگه‌ای استان به‌‌صورت برف باشد.

اسدی تصریح کرد: روز پنج‌شنبه علاوه بر تداوم هوای سرد انتظار داریم از میزان بارش‌ها کاسته شود و در مناطق غربی استان شاهد بارش برف و باران باشیم.

وی با اشاره به اینکه روز جمعه به‌تدریج از میزان بارش‌ها کاسته می‌شود، اظهار کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخزین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، روزهای ابتدایی هفته آینده جوی پایدار در اسمان مازندران حاکم خواهد شد که باتوجه به صاف بودن هوا؛ شب‌ها کماکان سرد و یخبندان خواهد بود.

معاون هواشناسی با تاکید بر مدیریت در مصرف انرژی، خاطرنشان کرد: کاهش دید، لغزندگی ، یخبندان و اختلال در تردد جاده‌ها به‌‌ویژه از مرکز به سمت غرب استان ، احتمال انسداد محورهای کوهستانی، احتمال آسیب و خسارت به سازه‏‌های کم مقاوم و سرمازدگی به نهالستان از مخاطرات این سامانه بارشی است.
اسدی در پایان گفت: دریای مازندران طی ۲۴ ساعت آینده به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود.

 /۸۶۰۳۴/ج




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.