پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کاهش شدید ذخایر خونی در مازندران با آغاز پیک هفتم کرونا

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، عبدالله محمدی‌فیروزجایی سرپرست انتقال خون مازندران درباره آخرین وضعیت ذخایر خونی استان اظهار کرد: با توجه به موج هفتم کرونا و گرمای هوا مراجعات مردم به مراکز انتقال خون مازندران کاهش یافته و در حال حاضر اداره کل انتقال خون استان با کاهش شدید ذخایر خون مواجه شده است.

وی با اعلام اینکه نیاز به خون و فرآورده‌های خونی همیشگی و دائمی است، افزود:  با توجه به نیاز مستمر بیماران تالاسمی و مراکز درمانی به خون و فرآورده‌های خونی درخواست ما از مردم مازندران،  نهادها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی این است با مشارکت در امر خداپسندانه اهدای خون، انتقال خون مازندران را در تامین خون سالم و کافی بیماران یاری کنند.

سرپرست انتقال خون مازندران با بیان اینکه در موج هفتم کرونا هم اهداکننده خون باشیم، اضافه کرد: موضوع مهم اینکه در انتقال خون همه پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود و هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

محمدی‌فیروزجایی یادآور شد: تمامی تجهیزات و وسایل مورد استفاده در پروسه اهدای خون در مراکز اهدای خون استان یک‌بار مصرف و استریل است و تمام دستورالعمل‌های بهداشتی هنگام اهدای خون به‌صورت ۱۰۰ در صدی رعایت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیماران چشم انتظار اهدای خون شما هستند،گفت: انتقال خون مازندران نیاز خونی بیماران خاص و ۵۰ مرکز درمانی را در مازندران تامین می‌کند که لازم است هم استانی‌های ایثارگر همانند گذشته با اهدای خون، یاریگر انتقال خون باشند.

 /۸۶۰۳۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.