پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کاهش ذخایر خون در تمامی گروه‌های خونی در مازندران

0


دکتر ذوالفقار تقوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری با ابراز نگرانی از کاهش حضور اهداکنندگان در پایگاه‌های انتقال خون مازندران اظهار کرد:  وظیفه تامین خون و فرآورده‌های خون ۴۸ مرکز درمانی استان را برعهده داردیم اما اکنون با کاهش ذخایر خون در تمامی گروه‌های خونی مواجه هستیم.

وی گفت: با وجود همه‌گیری کرونا و قرار داشتن در روزهای پایانی سال، مراجعه افراد در مراکز انتقال خون مازندران به شدت کاهش یافته است.

مدیرکل انتقال خون مازندران بیان کرد: با توجه به نیاز مبرم  به خون و فرآورده‌های خونی در بیمارستان‌های استان، اکنون  انتقال خون مازندران با کاهش ذخایر خون در تمامی گروه‌های خونی مواجه است.

این مسؤول تصریح کرد: حدود ۱۴ هزار بیمار خاص در استان داریم که نیاز مستمر به خون و فرآورده‌های خونی دارند،لذا از مردم مومن و نیکوکار استان تقاضا داریم در شرایط کنونی جامعه بیماران و نیازمندان به خون را تنها نگذارند و با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون نیاز بیمارستان ها به‌ویژه بیماران تالاسمی و سرطانی و هموفیلی را مرتفع کنند.

تقوی با تاکید بر اینکه ویروس کرونا با اهدای خون به افراد منتقل نمی‌شود، خاطر نشان کرد: تمامی پروتکل‌های بهداشتی در پایگاه‌های انتقال خون کاملا رعایت می‌شود و تمامی وسایل استریل و یک‌بار مصرف هستند و اهداکنندگان خون هیچ‌گونه نگرانی از این بابت نداشته باشند.

وی در پایان گفت: ذخایر خونی استان برای هفت روز بوده که درحال حاضر به سه روز رسیده و این موضوع نگران‌کننده است.

 /۸۶۰۳۴/ج




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.