پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کانون فرهنگی هنری اولین روحانی شهید دفاع مقدس در ازنی افتتاح می شود

کانون فرهنگی هنری مزین به نام مبارک حجت الاسلام ولی الله سلیمانی فرد اولین روحانی شهید دفاع مقدس کشور به مناسبت سی و هفتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در روستای ازنی بخش چهاردانگه شهرستان ساری افتتاح می شود.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، محمد فوقی، مسئول ستاد هماهنگی و نظارت برکانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران امروز ( ۱۴بهمن ) در گفتگو با خبرگزاری شبستان با اشاره به افتتاح ۵کانون فرهنگی هنری و ۳ کتابخانه در مساجد استان به مناسبت دهه فجر، اظهار داشت: بیش از یکهزار کانون فرهنگی هنری و ۲۶۲ کتابخانه عمومی و ۹۸ کتابخانه باز در مساجد استان فعالیت می کنند.

 

وی از افتتاح کانون فرهنگی هنری با نام مبارک حجت الاسلام ولی الله سلیمانی فرد اولین روحانی شهید دفاع مقدس کشور در مسجد امیرالمومنین (علیه السلام) روستای ازنی بخش چهاردانگه شهرستان ساری زادگاه این شهید والامقام در ایام الله فجر خبر داد و یادآور شد: شهید سلیمانی فرد امسال شهید شاخص قرآنی مازندران نیز معرفی شده است.

 

foghi

 

فوقی با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری نسبت به برگزاری برنامه های فرهنگی و دینی در مناسبت های ملی و مذهبی جهت احیای کارکردهای مختلف مساجد، در سطح روستاها و شهرهای استان اهتمام ویژه دارند، افزود: ایجاد کتابخانه در این کانون ها نیز به نشر تفکر توحیدی و ارتقای سطح آگاهی اقشار مختلف جامعه می انجامد.

 

شهید  حجت الاسلام ولی الله سلیمانی فرد، سه تیر ۱۳۳۷ در یک خانوداه مذهبی و کشاورز  از مادری سادات در روستای ازنی بخش چهاردانگه ساری متولد شد.

 

shahid-soleimani-fard

این شهید بزگوار بعد از پایان تحصیل مقدماتی برای ادامه تحصیلات عالیه در حوزه علمیه مصطفی خان ساری مشغول به تحصیل شد و بعد از مدتی به قم مهاجرت کردند؛ درقم علاوه بر تحصیل نسبت به مبارزه سیاسی با رژیم شاهنشاهی اهتمام داشت.

 

شهید سلیمانی فرد در سال ۱۳۵۷، ازدواج نمود که حاصل این ازدواج پر برکت دو فرزند یک دختر به نام زهره و یک پسربه نام روح الله است که پسر ایشان بعد از شهادت ایشان، متولد شد و به سفارش این شهید و علاقه مندی زیاد به امام خمینی(رحمت الله علیه) نام فرزند پسرشان روح الله گرفته شد.

 

 

اهتمام به برپایی کلاس قرآن و بیزاری از دروغ گفتن، توصیه به نماز اول وقت و به جماعت، شبهه ناک نبودن طعام و پیروی از ولایت، از مهمترین خصیصه های حجت الاسلام شهید ولی الله سلیمانی فرد بوده است.

 

 حجت الاسلام شهید ولی الله سلیمانی فرد ۲۲ مهرماه ۱۳۵۹ در اولین روزهای شروع جنگ تحمیلی بعد از گذشت ۲۲ روز از شروع جنگ در سر پل ذهاب به شهادت رسیده و پیکر مطهرش جاویدالاثر است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.