پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کار فرهنگی را با یک بازی فکری در دل روستا شروع کردیم!/ نباید «برکه‌ای» یا «سیلابی» عمل کرد

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، حجاب و عفاف از ارزش‌های مهم اسلامی است که دشمن چه طی سال‌های قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با نشانه‌ گرفتن به این ارزش مهم درحال پیاده‌سازی نقشه‌های شوم بوده ولی با آگاهی مردم به بن‌بست خورده است.

اهمیت حجاب برکسی پوشیده نیست ولی طی سال‌های اخیر دشمن با راه انداختن جنگ ترکیبی توطئه‌های خود را در این زمینه بیشتر کرده که لزوم بصیرت و آگاهی به‌ویژه نسل نوجوان و جوان مورد تاکید است.

با توجه به این دغدغه مهم گروه‌های مردمی از دل مردم برای خنثی کردن نقشه‌های دشمنان پا گرفتند که نشستن پای حرف‌های‌شان خالی از لطف نیست، خانم مریم جلالی‌فر نماینده مردمی موسسه خیبر شهرستان فریدونکنار در گفت‌وگو با فارس می‌گوید: در گروه‌مان در کنار اینکه دوره‌های آموزشی طلایه‌داران عفاف و حجاب را برگزار می‌کنیم در بحث تذکر لسانی هم ورود پیدا کردیم.

دوره‌های طلایه‌داران عفاف و حجاب در سطوح مقدماتی،  تکمیلی و تخصصی برگزار می‌شود که فرد پس از شرکت در این دوره کارشناس نوجوان می‌شود و می‌تواند در سطح مدرسه کار کند.

*مدرسه روستایی اولین مقصد 

نماینده مردمی موسسه خیبر در شهرستان فریدونکنار اضافه می‌کند: اولین بار به‌صورت پایشی در مدرسه روستایی ورود پیدا کردیم با یک بازی فکری بالن خوشبختی در همان لحظه نخست متوجه شدیم دانش‌آموزان به چه چیزی گرایش دارند، شاید اگر در این حوزه کار نمی‌کردیم باید روزها و ساعت وقت می‌گذاشتیم که بفهمیم آسیب‌ها و قوت‌ها چیست؟!

پرچم‌دار موسسه خیبر هستم و با کمک مسؤولان و نذرهای فرهنگی این دوره‌های آموزشی را برگزار می‌کنیم، دوره‌های آموزشی که اثرات مثبت آن کاملا ملموس است.

*جهادی کار می‌کنیم/ تکاپوی مجاهدان فاطمی

سال‌هاست که در این زمینه فعال هستیم و از اینکه در این زمینه تلاش می‌کنیم احساس وظیفه می‌کنیم؛ به این دلیل بوده جنگ ترکیبی است و تمام این سال‌ها خالصانه و جهادی کار کردیم و دنبال مسؤولیت هم نیستیم داریم کار می‌کنیم، همان‌گونه که همه باید در این دوران احساس وظیفه کنند.

امیرجلالی بیان می‌کند: معتقد هستیم برخی از خانم‌هایی که به بحث حجاب اهمیت نمی‌دهند چند دسته‌اند، دسته‌ای که نمی‌دانند، برخی که نمی‌توانند و بعضی هم نمی‌خواهند که در همان برخورد اولیه با آنان متوجه می‌شویم از چه گروهی هستند.

وقتی در کف میدان می‌رویم و در مواجهه با بدحجابی تذکر می‌دهیم با جملاتی از سوی افراد روبرو می‌شویم که این کلمات نشان‌دهنده این است آنان در چه دسته‌ای قرار دارند.

مثلا وقتی می‌گوییم؛ «خواهرم حجابت را حفظ کن» می‌گویند؛ «تو که ادعایت می‌شود برو جلوی مسؤولی که درست کار نمی‌کند را بگیر»، در پاسخش می‌گوییم؛ «ما همه مسؤول هستیم» این سخن ما برخی را به فکر وامی‌دارد و حتی باعث برگشت آنان به حجاب می‌شود؛ کما اینکه در طول این سال‌ها کم نبودند افرادی که در تذکرها به حجاب برگشتند و حجاب برتر را برای پوشش خود انتخاب کردند‌.

وی ادامه می‌دهد: در تذکر به افراد با عکس‌العمل‌های مختلف افراد مواجه می‌شویم برخی هم توهین می‌کنند و ناسزا می‌گویند ما هم که فحش‌خورمان خوب هست….

با دختر خانمی روبرو شدم که روسری به سر نداشت و موهایش را پریشان کرده و کلاه بر سر گذاشت وقتی حالتش را دیدم با اشاره گفتم؛ «روسری‌ات را بر سرت بگذار »با خنده گفت؛ «نسل‌تان دارد منقرض می‌شود»، به‌نظر من خیلی‌ها که در این زمینه پوشش متعارفی ندارند ناآگاه هستند…

* نسخه غرب؛ دریچه‌ای رو به سقوط 

نماینده گروه خیبر می‌گوید: نسخه‌ای که غربی‌ها در بحث بی‌حجابی یا شل حجابی برایمان پیچیده‌اند نسخه‌ای است که خودشان تا ته سقوط پیش رفتند و اکنون به فکر رهایی از این منجلاب هستند.

*بازگشت غربی‌ها به حجاب

وقتی می‌بینیم کشورهای غربی که تا عمق سقوط پیش رفتند و این موضوع را به عینه درک کردند چیزی که از بین رفته کرامت انسانی است و اکنون بازگشت به عفاف دارند، اما سوال ما این است چرا باید این تجربه تلخ آن هم برای مردم ما تکرار شود، این سوالی است که همه افراد جامعه باید از خود بپرسند و بدانند غربی‌ها چه نقشه‌های شومی برای ما در ذهن دارند.

امیرجلالی می‌گوید: البته هدف ما از تذکر این نیست که شخصیت افراد جریحه‌دار شود ولی واقعا می‌خواهیم به خود واقعی خود برگردند و بدانند آخر این راه به بن‌بست می‌خورد.

* تابستان و دردسر با خوش‌نشینان

در ادامه باید به این نکته اشاره کنم بیشترین مشکل ما در سه ماهه تابستان است زمانی‌که خوش‌نشینان و ویلانشینان و مسافران توریستی وارد شهرستان می‌شوند و در واقع در بحث بدحجابی جریان‌ساز می‌شوند و به‌نوعی بر نسل بومی اثرگذاری دارند و این کارمان را سخت‌تر می‌کند.

*کارهای فرهنگی باید بازدارندگی داشته باشد

وی با تاکید بر اینکه کارهای فرهنگی برای اثرگذاری بیشتر باید بازدارندگی هم باشد و حضور همه در کف میدان باید پررنگ‌تر باشد، یادآور می‌شود: طی سال‌هایی کار کردیم به عینه این مهم را درک کردیم اگر یک نفر هم به راه درست برگردد اثرگذار خواهد بود و هم مثل قطره در دریا هستیم و اسلحه ما علم است و باید با این اسلحه وارد میدان شویم.

برنامه‌های ما در شهرستان فریدونکنار اجرا می‌شود و توانسته اثرگذار باشد ولی درخواست ما این است این برنامه‌ها شهر به شهر اجرا شود و در این زمینه نذرهای فرهنگی و ظرفیت خیران را پای کار بیاورند و در این صورت بیشتر جواب خواهیم گرفت.

*ضرورت جریان‌سازی در بحث حجاب و عفاف

وی می‌گوید: برای اینکه کارهای‌مان بیشتر تاثیر داشته باشد به دنبال جریان‌سازی باشیم، به‌عنوان‌ نمونه برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب با رویکرد جواهرانه در سطح مدارس  باید به همراه راوی باشد تا هم نمایشگاه اثرگذار شود جریان‌ساز باشد.

*کارهای فرهنگی نباید برکه‌ای یا سیلابی باشد

نماینده مردمی موسسه خیبر خاطرنشان می‌کند: کارهای فرهنگی باید درست دیده شود نه اینکه برکه‌ای و سیلابی باشد و در این زمینه همه دستگاه‌ها با قدرت وارد گود شوند ولی در مقابل برخی از نهادها ما دارند بودجه می‌گیرند ولی کار انجام نمی‌دهند.

خداوند برای ما بهترین‌ها را برای ما دیده و ما هم باید قوی عمل کنیم تا بهترین‌ها برای مردم ایران رقم بخورد.

در پایان می‌خواهم به فرموده مقام معظم رهبری اشاره کنم که فرمودند این راه روشن است، ما هم دل‌مان روشن است فقط نیروی پابه کار می‌خواهد که تا پای جان در این مسیر خواهیم ماند.

 

 

به گزارش فارس مخاطبان این رسانه با ثبت سوژه‌های با عنوان «درخواست برخورد قاطع با هنجارشکنان سواحل مازندران» و همچنین به «وضعیت حجاب دختران در غرب مازندران رسیدگی کنید» خواستار پیگیری این سوژه‌ها شدند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.