پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پروژه ورزشگاه هفت تیر بابل نمادی از خدمات صادقانه دولت سیزدهم

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، اختصاص اعتبار ۴۵ میلیارد تومانی برای پروژه ورزشگاه هفت تیر بابل نمادی از خدمات صادقانه دولت سیزدهم است که بعد از افتتاح این پروژه ورزشی بذرپاشی چمن این ورزشگاه با حضور نماینده عالی دولت سیزدهم در شهرستان بابل آغاز شد.

فرماندار بابل امروز در نشست هم‌اندیشی رؤسای هیات ورزشی این شهرستان با اشاره به اینکه قهرمانان و پهلوانان ورزشی همواره بهترین گزینه نسل جوان برای الگوگیری هستند، اظهار کرد: بخصوص جوانان جذب ورزشکارانی می‌شوند که کسب مقام در عرصه بین المللی نه تنها آنها را مغرور نکرده بلکه فروتن بوده و روحیه پهلوانی داشته باشند.

وی با گرامیداشت یاد وخاطره شهدای ورزشکار، افزود: ورزشکاران ما روحیه پهلوانی را از شهدا به ارث بردند همان قهرمانانی که در اوج ترقی در عرصه ورزشی وقتی نیاز کشور به دفاع از ارزش ها را دیدند دفاع از اسلام را ترجیح دادند.

فرماندار ویژه شهرستان بابل با اشاره به اینکه ورزشکاران سفرای این ملت و انقلاب در عرصه بین المللی هستند،خاطرنشان کرد: شاید زمانی که ورزشکاران پهلوان صفت ما از شرکت در مسابقه با ورزشکاران رژیم صهیونیست خودداری می کردند عده ای خورده می گرفتند که فرصت قهرمانی از ورزشکاران ما گرفته شد اما امروزه چهره سفاکانه رژیم کودک‌کش به همه جهان ثابت شد.

وی با اشاره به اینکه کسب سهمیه المپیک توسط برادران عالمیان موفقیت بزرگ و قابل تقدیر است، ادامه داد: ورزش تنیس روی میز، ورزشی است که زیرساخت های آن در کشور چندان فراهم نیست و کشورهای دیگر در این حوزه توسعه و پیشرفت چشمگیری داشتند تلاش برادران عالمیان در این شرایط و کسب سهمیه می تواند الگویی برای ورزشکاران دیگر رشته ها باشد که نبود برخی زیرساخت‌ها را مانع موفقیت می‌دانند.

وی در خصوص نبود خوابگاه مناسب برای میزبانی مسابقات تصریح کرد: اعتبار لازم برای احداث خوابگاه برای میزبانی ورزشکاران در مسابقات فراهم نیست اما اگر هیات های ورزشی در این حوزه مشارکت داشته باشند و با امتیازاتی که در اختیار آن ها قرار می‌دهیم در احداث خوابگاه با اداره ورزش و جوانان بابل مشارکت داشته باشند بخشی از زمین ورزشی حیدرکلا را به این امر اختصاص خواهیم داد.

پیرفلک با اشاره به اینکه هتل شهرستان بابل مناسب ورزشکاران نیست، یادآور شد: پیگیر ایجاد راه سلامت در بلوار یاسینی از شورا و شهرداری بابل خواهم شد.

ضرورت ایجاد ستاد خیرین ورزشی در شهرستان‌ها

 مدیرکل ورزش وجوانان مازندران نیز اظهار کرد: نگاه ما در استان نگاه عدالت محورانه است و همه مازندران را یک شهر بزرگ می‌بینیم لذا توزیع اعتبارات ما به شهرستان ها تنها براساس عملکردهاست.

علی رجبی وندچالی از کسب ۳۶۴ مدال در سال گذشته در مازندران خبر داد و گفت: مازندران ۶۸ پروژه نیمه تمام داشت که در دولت سیزدهم ۳۲ پروژه به اتمام و بهره برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه با اتمام این پروژه ها ۲۷ هزار متر به سرانه ورزشی مازندران افزوده شد، تصریح کرد: باید استان مازندران سرآمد ورزش کشور با وجود این قهرمانان برجسته عرصه بین المللی شود.

رجبی با بیان اینکه از ۴۲ درصد جمعیت بانوان مازندران تنها ۲۰ درصد آنها ورزشکار هستند، خاطرنشان کرد: نقش مادران در سلامت خانواده بی بدیل است.

مدیرکل ورزش وجوانان مازندران از تشکیل ستاد خیرین ورزشی در مازندران خبر داد و گفت: شهرستان بابل در این حوزه ورود نکرده در حالیکه تشکیل این ستاد در شهرستان بابل امری ضروریست.

وی همچنین تشکیل ستاد ساماندهی جوانان و کارگاه مهارت زندگی را در بابل امری ضروری برشمرد و افزود: ورزش مازندران برای توسعه نیازمند انجام زیرساخت های ورزشی است.

 وی با اشاره به اینکه سرانه ورزشی در بابل کم است، گفت: سرانه ورزشی ۷۰ سانتی متر متناسب با ورزش شهرستان بابل نیست.

وی ادامه داد: چون اعتبارات براساس شاخص‌ها جذب می‌شود انتظار داریم هیات‌های ورزشی شهرستان بابل اقدامات قابل توجه‌ای داشته باشند تا اعتبارات خوبی جذب کنند.

بزرگ‌ترین مرکز آب‌درمانی مازندران در بابل راه اندازی می‌شود

رئیس اداره ورزش و جوانان بابل نیز با اشاره به اینکه بازسازی ورزشگاه چمن هفت تیر بابل در کمتر از یک سال با خاک برداری ۴۰ سانتی چمن طبیعی قبلی آغاز شد، اظهار کرد: در سه لایه ۲۰ سانتی متری و در مجموع ۶۰ سانتی متری با هفت هزار متر زیرسازی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه لوله کشی برای آب پاشی در این چمن انجام شد، تصریح کرد: زهکشی کانال‌ها، نصب عایق ، نصب لوله‌های زهکشی و شن ریزی، لوله کشی آبیاری تحت فشار و لوله کشی گرمایش کف زمین فوتبال به اتمام رسید.

 رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بابل با اشاره به اینکه اکنون چمن طبیعی ورزشگاه هفت تیر بابل براساس استاندارد متناسب برای برگزاری مسابقات لیگ برتر و لیگ یک است، یادآور شد: در گذشته به سبب نداشتن زمین مناسب مجبور به برگزاری مسابقات در شهرستان سیمرغ بودیم.

وی با اشاره به اینکه با حضور استاندار مازندران به صورت نمادین عملیات بذرپاشی چمن طبیعی ورزشگاه هفت تیر آغاز می شود، خواستار احداث پیست تارتان مطابق با استاندارد در این ورزشگاه شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان بابل از تصویب ۳۰ میلیارد تومان برای این ورزشگاه در سفر اخیر هیات دولت به مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: برای ادامه طرح توسعه احداث سکوی تماشاچیان این ورزشگاه که فاز یک آن به اتمام رسید برای فاز دوم آن که فنداسیون آن انجام شد نیازمند تخصیص اعتباری برای اتمام فاز دوم آن هستیم.

وی ادامه داد: براساس برنامه ریزی انجام شده قرار بود طرح توسعه و تجهیز فاز دوم به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع در ضلع شمالی ورزشگاه اجرایی شود تا بتواند تعداد صندلی های آن را به ۱۰ هزار عدد برسانیم.

عرب با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۶ تیم ما در لیگ برتر حضور داشتند، یادآور شد: تیم لیگ یک شهرستان بابل یکی از پرطرفدارترین تیم لیگ یک کشور است.

رئیس اداره ورزش و جوانان بابل با اشاره به اینکه ۴۶ هیات ورزشی در شهرستان بابل داریم که ۳۵ هیات آن فعال هستند، افزود: نخستین مدال برنز مسابقات آسیایی توسط یک بانوی بابلی اخذ شد.

وی با اشاره به اینکه توجه به زیرساخت ورزشی را در اولویت برنامه های خود دارم، تصریح کرد: سالن کشتی را از حالت مزایده خارج واحیا و بازسازی آن را به هیات کشتی شهرستان دادیم که با دو میلیارد تومان در حال بازسازی است که با اتمام آن خانه کشتی شهرستان بابل راه اندازی می شود.

عرب یادآور شد: برای احداث خانه تخصصی دو میدانی نیز سالن دومیدانی را در اختیار رئیس هیت دومیدانی دادیم که مقرر شد با اعتبار یک میلیارد تومان آن را احداث کند.

وی ادامه داد: این سالن که به صورت مصوبه ای به مدت سه سال در اختیار هیات قرار گرفت مقرر شد باشگاه بدنسازی ویژه قهرمان پروری، دومیدانی، سونا و جکوزی نیز در این سالن ایجاد کند.

وی همچنین از هوشمندسازی سالن شطرنج از سوی هیات شطرنج بابل خبر داد و افزود: برای زمین های خود پنج سند تک برگ دریافت کردیم و مابقی نیز در دست اقدام است.

وی خواستار احداث خوابگاه ورزشی در شهرستان بابل شد و گفت: شهرستان بابل حتی یک سوئیت هم ندارد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان بابل از نظر جمعیت بزرگترین شهر شمال کشور بعد از رشت است یک سالن ورزشی ۶ هزار نفری ندارد که احداث آن ضروریست.

وی با بیان اینکه با اختصاص سه میلیارد تومان برای زمین حیدرکلا اقدام به محصور کردن این زمین کردیم، یادآور شد: نیازمند احداث استادیوم ۲۰ هزار نفری در زمین حیدرکلا هستیم که امیدواریم محقق شود.

وی از افتتاح بزرگترین مرکز آب‌درمانی مازندران در بابل خبر داد و گفت: استخری که ۱۵ سال قبل در روز افتتاحیه توسط معتادین به آتش کشیده شد دوباره بازسازی و احیا می شود وتا سه ماه آینده بعنوان بزرگترین مرکز آب‌درمانی مازندران در بابل افتتاح می‌شود.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.