پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پدر تقویم تبری در مازندران تجلیل می شود/ برپایی آیین های سنتی

0

به گزارش خبرنگار مهر، عباس زارع صبح سه شنبه در شورای معاونان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن دوم مرداد و آغاز سال ۱۵۳۲ تبری، ویژه برنامه‌های گوناگون فرهنگی و هنری در سراسر استان، با توجه به شرایط کنونی کشور و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بیشتر به صورت مجازی، برگزار می‌شود.

وی افزود: گرامی داشت استاد نصرالله هومند، پدر تقویم تبری، اهدای تندیس سال نو تبری و اجرای آئین سنتی مارمه در منزل ایشان بخشی از برنامه‌های پیش بینی شده در این روز است زیرا وظیفه ما در قبال بزرگوارانی که فرهنگ غنی مازندران را برایمان به یادگار گذاشتند صیانت از این فرهنگ و زحمات‌شان است.

به گفته زارع، نصرالله هومند پژوهشگر و منجم آملی، پدیدآور گاهشمار البرز و آثار ارزشمندی همچون تقویم‌ها و گاهشمارهای باستانی، سال‌ها در این حوزه مشغول فعالیت است.

معصومه فرجی معاون فرهنگی رسانه‌ای فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری مراسم پایانی چهارمین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان در روز چهارشنبه اول مرداد ۱۳۹۹ خبر داد و گفت: این اختتامیه در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

فرجی گفت: در جریان برگزاری جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان نزدیک به ۲۲ هزار باشگاه با بیش از ۳۳۰ هزار عضو زیر نظر ۲۰ هزار تسهیلگر از کل کشور در حال فعالیت هستند.

وی افزود: در کنار برگزاری این اختتامیه تالار گفت‌وگوی اجتماعی تسهیلگران با موضوع بحث و بررسی شیوه‌های ادامه فعالیت جام باشگاه‌ها در شرایط شیوع ویروس کرونا فعال خواهد بود. این تالار به مدت سه روز فعال خواهد بود. دبیرخانه مرکزی جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی از نظرات مشورتی تسهیلگران شرکت‌کننده در این تالار بحث و گفت‌وگو برای ادامه فعالیت باشگاه‌ها استفاده خواهد کرد

کد خبر 4979370
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.