پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پایان هفته‌ای سرد و زمستانی در انتظار مازندران

0


احمد اسدی امروز درباره پیش‌بینی وضعیت جوی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: فردا با شکل‌گیری جریانات جنوبی شاهد افزایش نسبی دما هستیم که در دامنه‌ها و ارتفاعات همراه با وزش باد گرم خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران بیان کرد: از روز سه‌شنبه آخرین روز دی ماه با شکل‌گیری جریانات شمالی شاهد افزایش ابر و بارش‌های پراکنده و کاهش نسبی دما در اسمان استان هستیم.

اسدی تصریح کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی، روزهای نخست بهمن ماه ۹۹ با تقویت و نفوذ سامانه سرد بارشی انتظار داریم بارش‌ها در آسمان مازندران تشدید شود و همچنین دمای هوا نیز به‌صورت محسوس کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه بارش در ارتفاعات و دامنه‌های استان به‌صورت برف خواهد بود، اضافه کرد: بارش در مناطق جلگه‌ای به‌صورت مخلوط برف و باران خواهد بود.

معاون هواشناسی مازندران با اعلام اینکه روز جمعه این سامانه از آسمان استان خارج می‌شود، تصریح کرد: باتوجه به تجزیه و تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، تا اوایل هفته آینده با توجه به آسمانی صاف شاهد شب‌هایی سرد و یخبندان در استان خواهیم بود.

اسدی یادآور شد: باتوجه به شرایط جوی توصیه ما به باغداران، کشاورزان و گلخانه‌داران این است تمهیدات لازم را در این زمینه بیندیشند.

 /۸۶۰۳۴/ج/ی




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.