پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پایان اختلالات شنوایی دوقلوها در مرکز کاشت حلزون شنوایی بابل

0

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، کیوان کیاکجوری طی گفت‌گویی اظهار کرد: هشتادمین عمل کاشت حلزون شنوایی بر دو پسر دوقلو از شهرستان آمل با موفقیت در بیمارستان آیت الله روحانی(ره) بابل انجام شد و این عمل از این نظر قابل اهمیت بود که نخستین عمل این مرکز با چنین شرایطی بود.

وی افزود: چنانچه در خانواده‌ای پدر و مادر هر دو دچار اختلال شنوایی باشند این نکته را بایستی جدی بگیرند به این دلیل که فرزندان آن‌ها از شانس بالایی برای اختلالات شنوایی برخوردار خواهند بود و برای جلوگیری از این اختلالات باید مشاورات ژنتیکی انجام شود.

کیاکجوری با اشاره به اینکه اختلالات ژنتیک یکی از مهم‌ترین علل اختلالات شنوایی است، ادامه داد: بهترین سن برای کاشت حلزون شنوایی برای کودکانی که اختلال شنوایی دارند سن بین یک تا یک و نیم سالگی می‌باشد. 

متخصص گوش و حلق و بینی و فلوشیپ اتولوژی و نورواتولوژی و کوکلئار ایمپلنت دانشگاه علوم پزشکی بابل با ذکر این نکته که مرکز کاشت حلزون شنوایی بابل بیماران مازندران، گلستان، سمنان و شاهرود را تحت پوشش دارد، بیان کرد: بیماران از نقاط مختلف کشور می‌توانند برای درمان به این مرکز مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: والدینی که فرزندشان کاندیدای این عمل می‌شوند باید همکاری مؤثر و تنگاتنگ با تیم جراحی، شنوایی‌شناسی و گفتار درمانی داشته باشند تا بتوانند از نتایج بسیار خوبی برخوردار شوند، عمل جراحی کاشت حلزون هم روی کودکان و هم روی بزرگسالان انجام می‌شود، ولی شرط انجام عمل برای بزرگسالان داشتن گفتار مناسب است.

کیاکجوری در پایان تصریح کرد: پس از قراردان پروتز در قسمت داخلی گوش، روند فعال‌سازی، برنامه‌ریزی و تنظیم بخش خارجی پردازشگر کاشت حلزون شنوایی توسط گروه شنوایی‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی بابل حدود پنج هفته دیگر برای این دو کودک آملی انجام خواهد شد.

پایان پیام/۸۶۰۴۸م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.