پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وقوع حریق در جنگل‌های هیرکانی

0

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، عصر امروز دو حادثه آتش‌سوزی در جنگل‌های دوهزار تنکابن و نوکرس چالوس  اتفاق افتاد و نیروهای آتش‌نشانی و حفاظتی منابع طبیعی برای اطفای حریق به این مناطق اعزام شدند.

 محسن مرادی‌صادق فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان مازندران ـ نوشهر در این زمینه گفت: آتش‌سوزی‌ها از غروب آغاز شد و هم‌اکنون آتش در دوهزار تنکابن مهار شده است.

وی مساحت آتش‌سوزی در جنگل‌های دوهزار تنکابن را هزار مترمربع اعلام کرد و افزود: آتش‌سوزی از ساعت ۶ عصر شروع و با کمک‌های مردمی، همیاران طبیعت در کنار یگان حفاظت ساعت پیش مهار شده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان مازندران ـ نوشهر عامل آتش‌سوزی جنگل‌های دوهزار را انسانی اعلام کرد و گفت: به درختان آسیب جدی وارد نشد و سطحی بوده است.

آتش‌سوزی در جنگل‌های نوکرس چالوس

عبدالله شمس رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چالوس  نیز در این زمینه گفت: آتش‌سوزی از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه آغاز و نیروهای اکیپ منابع طبیعی بلافاصله اعزام و اکنون در حال کار هستیم.

وی ضمن بیان اینکه مردم از روستاهای اطراف برای کمک در منطقه نوکرس حاضر شدند، افزود: دو اکیپ از آتش‌نشانی مرزن‌آباد و یک آمبولانس هلال احمر برای مواقع احتمالی به منطقه اعزام شد.

شمس ضمن بیان اینکه در گزارش‌های اولیه ۳ هزار مترمربع دچار حریق شد، گفت: در حال حاضر آتش‌سوزی گسترش پیدا کرده و شاید به هکتار برسد ولی هنوز آمار دقیقی از میزان آتش‌سوزی وجود ندارد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چالوس به صعب‌العبور بودن منطقه آتش سوزی در نوکرس اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه عامل طبیعی وجود ندارد، ۹۹ درصد عامل آتش‌سوزی جنگل‌های منطقه انسانی است.

پایان پیام/ ۸۶۰۶۱/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.