پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وعده بازنگری در پرونده بازنشستگان تامین اجتماعی مازندران

0


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابلسر،سیدعلی اصغر محمودی مدیرکل تامین اجتماعی مازندران ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با تاکید بر اهمیت خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی اظهار کرد: برای تامین کاغذ دفترچه بیمه، ارز از کشور خارج می‌شد و این فرآیند تهیه دفترچه برای سازمان بسیار پرهزینه بود که غیرحضوری کردن خدمات‌دهی تامین اجتماعی یک انقلاب مهم در این سازمان است.

محمودی گفت: بهسازی شبکه رایانه‌ای سازمان در جهت اجرای خدمات غیرحضوری برای مابسیار مهم بود که با بروز کردن سخت‌افزارها و نرم‌افزارها، پاسخگویی الکتریکی به خوبی محقق خواهد شد.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران با بیان اینکه بیمه‌شدگان با داشتن کارت ملی پذیرش خواهند شد اضافه کرد: بیمه‌شدگان از این پس با همراه داشتن کارت ملی خود می‌توانند در اماکن درمانی و داروخانه‌ها از نسخه‌های الکتریکی و خدمات درمانی بهره‌مند شوند.

محمودی اول اسفند را اولین روز حذف دفترچه‌های درمانی عنوان کرد و افزود: طرح خدمات غیرحضوری ۳۰۷۰ به معنای ارائه۳۰ خدمات درمانی سازمان به صورت الکتریکی برای حذف ۷۰ میلیون مراجعه کننده به سازمان است.

وی تصریح کرد: با اجرای این طرح ۴۰میلیون مراجعه بیمه‌شدگان برای ثبت اعتبار دفترچه درمانی به سازمان تامین اجتماعی کاهش یافت.

محمودی با اشاره به شناسنامه‌دار شدن تمامی بیمه‌شدگان مازندران گفت: قبل از حضور بنده پرونده بیمه‌شدگان مازندران دپو شده بود که امروز با تجهیز مرکز اسناد قائم‌شهر یک میلیون بیمه‌شده‌ مازندرانی دارای شناسنامه هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران خبر از استخدام نیروهای جدید داد و گفت: با توجه به سیاست ما در ‌خدمات غیرحضوری،منابع انسانی کاهش پیدا کرد و با بازنشسته شدن ۱۰۰ نفر از کارکنان تامین اجتماعی مازندران، با هماهنگی سازمان سنجش ۱۷ نفر به‌زودی در تامین اجتماعی استان استخدام خواهند شد.

محمودی به اعتراض ۲۰ هزار نفر از بازنشستگان تامین اجتماعی مازندران اشاره کرد گفت: استان مازندران ۱۵۰ هزار بازنشسته تامین اجتماعی دارد که از این تعداد ۲۰ هزار نفر که با قانون مشاغل سخت با ۲۰ سال کار بازنشسته شدند که برخی نسبت به عدم در نظر گرفتن ارفاق ۱۰ سال کارسخت در قانون همسان‌سازی معترض هستند که این مسئله را منعکس کردیم و تدابیری برای تحقق خواسته این افراد در نظر گرفته شد و با دریافت منابع بازنگری صورت خواهد گرفت.

 /۳۱۴۱/ج




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.