پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وجود ۴۲۹ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های مازندران

0


علی استادی مدیرکل زندان‌های استان مازندران امروز طی گفت‌وگویی با اشاره به برکات ماه مبارک رمضان و تاثیر آن در زندان‌های استان، اظهار کرد: پس از برگزاری جشن گلریزان با حضور مدیران دستگاه اجرایی و اصناف مبلغی در ماه مبارک بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان جمع‌آوری و قول همکاری و مساعدت داده شد.

وی افزود: با مساعدت انجام شده از سوی ستاد رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند منابع مالی بالغ بر ۳۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در ماه مبارک رمضان فراهم شد و با این مبلغ تعداد ۷۵ نفر زندانی جرائم غیر عمد از زندان های مازندران آزاد شدند.

استادی تصریح کرد: برای آزادی این تعداد زندانی بیش از ۳۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال منابع استانی، کشوری در قالب کمک بلاعوض و وام کم بهره پرداخت شد.

مدیرکل زندان‌های مازندران با اشاره به آمار زندانیان جرائم غیرعمد واجد شرایط گفت: تعداد ۴۲۹ نفر از زندانیان استان مازندران واجد شرایط دریافت تسهیلات و خدمات ستاد دیه بوده و چشم انتظار کمک‌ها و بذل و عنایات خیران و انفاق‌کنندگان جامعه هستند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۵۴۸ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد با مساعدت ستاد دیه از زندان‌های مازندران آزاد و به آغوش جامعه و خانواده‌شان بازگشتند.

وی کمک به آزادی زندانی جرائم غیرعمد را کمک به جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و تاکید کرد: پس از ورود سرپرست خانوار به زندان، خانواده زندانی که در فرآیند ارتکاب به جرم یا اتفاق هیچ نقش نداشتند، ناخواسته در معرض تهدیدات و نامنی اجتماعی قرار می‌گیرند و عدم توجه به این موضوع می‌تواند هر جامعه‌ای را با بحران اجتماعی مواجه سازد.  

استادی بیان کرد: به‌منظور تحقق اهداف اصلاحی و تربیتی سازمان زندان‌ها در ماه مبارک رمضان بیش از ۱۰ محفل انس با قرآن با حضور ائمه جمعه شهرستان‌ها و مدیران دستگاه‌های اجرایی در زندان‌های ده گانه مازندان برگزار شد. 

مدیرکل زندان‌های مازندران ادامه داد: برگزاری مراسم ادعیه‌خوانی، تلاوت قرآن در قالب جزخوانی گروهی و انفرادی، ختم قرآن، کلاس‌های آموزش احکام، ذکر و راز و نیاز ، توجه ویژه به ضیافت افطاری و سحری در زندان و به‌کارگیری ۲۴ روحانی در امر تبلیغ را از مهم‌ترین برنامه‌های زندان‌های مازندران برشمرد.

این مسؤول افزود: با اجرای طرح معنوی اعتکاف در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان تحت عنوان “در هواخوری خدا” تعداد ۴۵۰ نفر از زندانیان به‌صورت داوطلبانه در این برنامه شرکت کردند.

وی یادآور شد: سرکشی و دیدار با ۲۱ خانواده زندانیان نیازمند در ماه مبارک رمضان یکی دیگر از برنامه‌های مهم زندان‌های استان بود که با همکاری و مشارکت رئیس کل دادگستری، دادستان‌ها، روسای زندان‌ها و اعضای هیات مدیره انجمن حمایت از زندانیان انجام شد.

 /۸۶۰۴۸/ج




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.