پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

واگذاری ۵۰۰ قطعه زمین برای سرمایه گذارای بخش گردشگری در کشور

0

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسن اسدی عصر سه شنبه در پنل تخصصی گردشگری همایش سرمایه گذاری اقتصادی در ساری با بیان اینکه زیرساخت در صنعت گردشگری امری بسیار مهم به شمار می رود اظهار داشت: در شهرهای ایران زیرساخت های گردشگری از جمله هتل های چندستاره با کمبود مواجه است.

وی بحث فرهنگی در حوزه گردشگری را مقوله مهم دیگر بیان کرد و افزود: سازمان میراث فرهنگی مشوق ها و حمایت هایی را برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری درنظر گرفته است که معافیت های مالیاتیف اعطای تسهیلات، یارانه سود و کارمزد بانکی، تخفیف عوارض پروانه ساختمانی از جمله ان است.

وی با بیان اینکه درباره تخفیف عوارض ساختمانی گردشگری در حال رایزنی با وزارت کشور هستیم که آن تقسیط و یا معاف کنیم گفت: همچنین ۵۰۰ قطعه زمین برای تاسیسات گردشگری با اقساط بلندمدت ۲۰ ساله با دستور رئیس جمهور برای سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی واگذار می شود.

اسدی یاداور شد: همچنین تجهیزات گردشگری و هتل ها از معافیت گمرگی بهره مند می شوند و واگذاری اراضی با قیمت کارشناسی در دستور کار قرار دارد و برای تسهیل در کار سرمایه گذاری سامانه الکترونیکی درنظر گرفته شده است.

مدیرکل تسهیلات و تامین منابع سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: صنعت گردشگری صنعت مادر و صنعت سوم محسوب می شود و باید به آن اهمیت داده شود تا ارزآوری و اشتغال را شاهد باشیم که نتیجه ان رونق و تحول اقتصادی باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.