پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هنرمند مازندرانی داور جشنواره جهانی مکزیک شد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، هنرمند و طراح پوستر مازندرانی به‌ عنوان یکی از اعضای هیات داوران جشنواره جهانی پوستر Escuch Mi Voz مکزیک انتخاب شد.

موضوع امسال جشنواره Escucha Mi Voz یا «صدایم را بشنو» که هر سال با شرکت داوران و هنرمندانی از سراسر جهان و موضوع‌های متفاوت برگزار می‌شود، «تروریسم» انتخاب شده‌است.
برگزارکنندگان جشنواره در بیانیه‌ای درباره شعار امسال آن آورده‌اند «چشم‌اندازهای روستایی توسط دیدگاه جهانی تحت‌الشعاع قرار گرفته‌است، حتی در دورافتاده‌ترین نقاط یک سرزمین، فرآیندهایی که به شکل کالا، اخبار، اطلاعات یا فرهنگ از بیرون می‌آیند، زندگی اجتماعی موجود در آن‌ها را تحت تنش و هیجان قرار می‌دهند. زندگی اجتماعی کند شده و روتین‌ها از بین رفته‌است و به تنش‌هایی دچار شده که منشأ آن‌ها، در نقاط دیگر جهان یافت می‌شود».

رئیسیان در گفت‌وگو با ایسنا درباره جشنواره پوستر مکزیک گفت: این جشنواره به روال سال‌های گذشته امسال نیز با حضور هنرمندانی از سراسر جهان برگزار خواهد شد. هر هنرمند می‌تواند ۱۰ اثر دیجیتال به وبسایت جشنواره ارسال کند و درنهایت؛ ۵۰ اثر به مرحله نهایی راه می‌یابند. فراخوان جشنواره ۳۰ بهمن ماه سال گذشته منتشر شد و علاقمندان تا ۳۰ خرداد می‌توانند نسبت با بارگذاری آثار در سایت جشنواره اقدام کنند.
هنرمند مازندرانی درباره گزینش داوران اظهار کرد: هیات داوران جشنواره از ۴ کشور فرانسه، ایران، مکزیک و لهستان انتخاب شده‌اند، پس از پایان داوری آثار برگزیده در مکزیک به نمایش عمومی گذاشته خواهدشد.

رئیسیان خاطرنشان کرد: یکی از نکات درخشان درباره این جشنواره شیوه ارزش‌گزاری آن است؛ برگزارکنندگان به پاس گرامیداشت هنر و هنرمند، به تمامی آثار ارسالی گواهی معتبر شرکت در جشنواره اعطا خواهند کرد که باتوجه به پشتوانه جهانی و اعتبار بین‌المللی جشنواره مکزیک این مساله حائزاهمیت است.

بهنام رئیسیان هنرمند ۳۴ ساله ساروی است که داوری رقابت‌های بین‌المللی بسیاری ازجمله دیزاین‌کاپ روسیه، دوسالانه اکوادور، قهرمانان پوستر ایتالیا و پوستر فورتور مارو فرانسه را برعهده داشته و به تازگی نیز به‌عنوان عضو هیات داوران رقابت بین‌قاره‌ای«ستارگان پوستر» سال ۲۰۲۴ نیوجرسی آمریکا انتخاب شده‌است.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.