پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

همایش گزارش خوانی اکتشافات عمیق ترین غار ایران در ساری

با همکاری گروه کوهنوردی و غارنوردی چکاد ساری با سرپرستی کمیل قاسمپور بالادهی و باشگاه استقلال ساری همایش گزارش خوانی اکتشافات عمیق ترین غار ایران « جوجار » در ساری برگزار خواهد شد.

0

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه، با همکاری گروه کوهنوردی و غارنوردی چکاد ساری و باشگاه استقلال ساری همایش گزارش خوانی اکتشافات عمیق ترین غار ایران « جوجار » در ساری برگزار خواهد شد.

 

این همایش روز پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۵ در ساعت ۱۵ برای بررسی علمی و تحقیقاتی غار « جوجار » در استان کرمانشاه که عمیق ترین غار کشف شده در ایران است سالن همایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در ساری، خیابان شهبند، مجتمع فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

 

در این همایش محمدی کیادهی، مشاور شهردار و با حضور تعدادی از اساتید دانشگاهی حضور خواهند داشت.

 

قابل ذکر است در اکتشاف غار جوجار در استان کرمانشاه آقای جاربر سبک روح از اعضاء اصلی گروه کوهنوردی و غارنوردی چکاد ساری به مدت دو سال حضور داشته و با گروه گشایش این غار همکاری کرده است.

 

حضور عموم مردم و دوستدار طبیعت و غارنوردی و کوهنوردی برای حضور در این همایش آزاد می باشد.

 

در پی‌ برگزاری اکسپدیشن بین‌المللی غارنوردی در کرمانشاه، غارنوردان توانستند به عمق بیش از ۱۰۰۰ متری غار جوجار دست یابند. با این حساب، ایران بیست و یکمین کشوری‌ است که غاری با عمق بیش از ۱۰۰۰ متر دارد. پی برگزاری چهارمین اکسپدیشن، عمق غار جوجار به ۸۰۶ – متر رسیده بود و بعد از ۴۳ سال که غار پراو، عمیق‌ترین غار ایران شناخته می‌شد، توانست برگ جدیدی را در تاریخ غارنوردی کشور بازگشاید…

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.