پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هشدار وقوع سیلاب در مازندران

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران از هشدار هواشناسی در روز پنج شنبه خبر داد.

احمد اسدی در گفت‌وگو با ایسنا از هشدار جوی سطح نارنجی هواشناسی مازندران خبر داد و زمان فعالیت سامانه بارشی را روز پنج‌شنبه ۷ تیر ۱۴۰۳  اعلام‌کرد.

وی منطقه اثر این سامانه جدید بارشی را کل استان عنوان کرد و نوع مخاطره را بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق، وزش باد نسبتاً شدید و احتمال تگرگ پیش‌بینی کرد.

با توجه به بارندگی‌های روز گذشته و وقوع سیل در سوادکوه وریزش کوه در چالوس،وضعیت جوی در مازندران همچنان با هشدار و پیش‌بینی شده و ضرورت آماده‌باش دستگاه‌ها را می‌طلبد.

معاون هواشناسی مازندران اثر مخاطره را آبگرفتگی، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صاعقه ‌و ریزش‌سنگ در جاده‌ها و محورهای کوهستانی، خسارت به سازه‌های کم‌مقاوم و سست بنیان عنوان کرد.

همچنین عدم‌توجه مسافران به اخبار، و هشدارهای هواشناسی بیشترین مصدومین و مفقودی‌ها را به‌خود اختصاص داده است.

اسدی در توصیه‌ای گفت: عدم اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و مناطق مرتفع، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، مقاوم سازی سازه‌های کم‌مقاوم و سست بنیان و سایر اقدامات پیشگیرانه مورد تاکید است.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.