پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هشدار هواشناسی مازندران برای فعالیت‌های دریایی/شنا ممنوع است

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، معاون‌توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران از هشدار دریایی هواشناسی مازندران، سطح زرد خبر داد.

احمد اسدی در گفت‌وگو با ایسنا در توصیف سامانه مورد انتظار گفت: با شکل‌گیری جریان‌های شمالی تا غربی این سامانه فعال خواهد شد.

وی با اشاره به زمان فعالیت سامانه گفت: از اوایل وقت یکشنبه ۲۱ مرداد تا اواخر وقت دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ این سامانه فعال می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران با اشاره به منطقه اثر این سامانه گفت: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان مازندران مناطق اثر خواهند بود.

 اسدی نوع مخاطره را وزش باد نسبتاً شدید گاهی شدید و مواج شدن دریا عنوان کرد و افزود: بیشینه سرعت وزش باد تا ۱۳ متر بر ثانیه (۴۷ کیلومتر بر ساعت) از سمت شمال غربی و غربی و بیشینه ارتفاع موج قابل ملاحظه تا ۱.۱ متر ، بیشینه ارتفاع موج تا ۱.۷ متر است.

وی افزود: اثر مخاطره غرق شدن شناگران، غرق شدن قایق‌های سبک و تفریحی، غرق شدن شناورهای صید کیلکا و شناورهای متوسط، اختلال در تردد شناورها در حوضچه بنادر، اختلال در فعالیت‌های بندری تخلیه و بارگیری است.

این مسوول در توصیه‌ای گفت: شنا، قایقرانی و فعالیت‌های تفریحی و گردشگری، صید کیلکا و فعالیت شناورهای متوسط در منطقه ممنوع بوده وتردد شناورها در حوضچه بنادر توصیه نمی‌شود.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.