پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های مازندران

0

احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران امروز درباره وضعیت هوای استان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: امروز جو پایداری در آسمان مازندران حاکم بود به‌طوری‌که بیشینه دمای هوا مربوط به دشت‌ناز و بندر امیرآباد ۳۲ و ساری، گلوگاه و قائمشهر ۳۱ و کمینه دمای هوا مربوط به بلده با ۸ درجه سانتی‌گراد بوده است.

وی افزود: بعدازظهر فردا جریانات شمالی به‌تدریج شاهد افزایش ابر و وزش باد هستیم که در غرب استان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران بیان کرد: از صبح پنج‏شنبه ۱۳ تا صبح جمعه ۱۴ مهر ماه با تقویت جریانات خنک و مرطوب شمالی و عبور امواج در تراز میانی جو شاهد رگبار باران، وزش باد شدید موقتی، رعدوبرق پراکنده، احتمال تگرگ، کاهش دما بین ۴ تا ۸ درجه، در ارتفاعات مه آلود و احتمال بارش برف در قلل مرتفع استان باشیم.

اسدی با اشاره به اینکه این سامانه سطح استان به‌ویژه مناطق مرکزی و شرقی استان را فرامی‌گیرد، تصریح کرد: سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، وزش باد شدید موقت، صاعقه، ریزش سنگ در محورهای کوهستانی ، احتمال خسارت به سازه‌های کم مقاوم، شکستن درختان کهن‌سال، اختلال در ناوگان حمل نقل هوایی، ریلی و جاده‌ای و آسیب به محصولات کشاورزی از مخاطرات این سامانه بارشی است‌.

وی تصریح کرد:  پرهیز از توقف و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خارج کردن ماشین آلات از بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از سفرهای برون شهری، عدم فعالیت‌های کوه‌نوردی وجابجایی عشایر، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی و سایر اقدامات پیشگیرانه مورد تاکید است.

معاون هواشناسی مازندران با بیان اینکه روز جمعه این سامانه از آسمان استان مازندران خارج می‌شود و جو پایداری در استان حاکم خواهد شد، یادآور شد: دریای مازندران از بعدازظهر فردا مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

اسدی با تاکید بر ممنوعیت هرگونه فعالیت دریایی، گفت: احتمال غرق شدن شناگران، قایق‌های تفریحی و صیادی، شناور‌ها، آسیب به قفس‌های دریایی و سازه‌های ساحلی از مخاطرات این سامانه بارشی محسوب می‌‌شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.