پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هشدار افزایش محسوس دما در آسمان مازندران

0


احمد اسدی امروز درباره پیش‌بینی وضعیت جوی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: امروز شاهد آسمانی صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش نسبی بیشینه دما در طول روز و همچنین تدوام شب‌های سرد و یخبندان در استان مازندران هستیم.

وی با اشاره به آسمانی صاف تا نیمه‌ابری همراه با افزایش نسبی دما و وزش باد در آسمان مازندران، افزود: روز پنج‏‌شنبه با شکل‌گیری و تقویت جریانات گرم جنوبی شاهد افزایش محسوس دما و به‌ویژه در دامنه‌ها و ارتفاعات با وزش باد گرم پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با بیان اینکه روز جمعه آسمان مازندران همراه با وزش باد گرم در ارتفاعات و دامنه‌ها، شدید همراه خواهد بود، تصریح کرد: این وضعیت تا پایان روز جمعه ۱۰ بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

اسدی تصریح کرد: باتوجه به وزش باد شدید جنوب تا جنوب‌غربی، احتمال ریزش سنگ، سقوط بهمن در محورهای کوهستانی و افزایش پتانسیل آتش‌سوزی در مناطق جنگلی و مراتع وجود دارد که تاکید بر رعایت نکات ایمنی در موقع تردد در جاده‌ها و محورهای کوهستانی است.

وی بیان کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی،  ازبعدازظهر جمعه با افزایش ابر در ارتفاعات غربی با بارش باران و برف و از شب همراه با وزش باد شمالی و احتمال رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران ادامه داد: روز شنبه آسمان مازندران نیمه‌ابری تا ابری همراه با کاهش دما ، وزش باد نسبتا شدید گاهی با بارندگی و در ارتفاعات با بارش برف همراه خواهد بود.

اسدی در پایان گفت: دریای مازندران طی ۲۴ ساعت آینده به‌صورت موج کوتاه پیش‌بینی می‌شود.

 /۸۶۰۳۴/ج




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.