پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نوروزگاه؛ سوغات و رهاورد فرهنگی مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، بعد از دو سال وقفه کرونایی، امسال نوروزگاه و جشنواره فرهنگی و آیینی در استان مازندران که با همت اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی این استان برپا شد شور و شوق خاصی به استان بخشید.

در نوروزگا‌ه‌ها همه در کنار معرفی داشته‌های سنتی و هنری خود ، همدلی را به نمایش می‌گذارند تا نوروز، را که سمبل ایران سرسبز، آغاز بهار طبیعت است در کنار هم جشن بگیرند.

باغ جهانی عباس‌آباد که امسال به عنوان نوروزگاه اصلی مازندران انتخاب شده، با حال و هوایی بهارانه و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و بومی پذیرای مسافران نوروزی بوده است.

مهران حسنی معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، اظهار کرد: امسال ۳۶ نوروزگاه‌ با محوریت باغ تاریخی عباس‌آباد بهشهر که ثبت جهانی بوده در استان مازندران برگزار شده است.

وی با بیان اینکه هدف از ایجاد نوروزگاه، احیای آیین‌ها، آداب و رسوم  و فرهنگ استان‌ها در جهت شناساندن به مسافران و گردشگران است، افزود:  یکی از مهم‌ترین موضوعات گردشگری فرهنگی با نگاه به رویکرد به آداب و رسوم جامعه میزبان است که در بحث گردشگری تاثیر متقابل دارد.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران بیان کرد: این رویکرد هم باتوجه به اینکه مردم بومی اوقات فراغت در پیامی به گردشگران بشناسانند بسیار مهم بوده که درحقیقت به‌عنوان سوغات و رهاورد فرهنگی از استان به شمار می‌رود‌.

حسنی گفت: البته در کنار این نوروزگاه‌ها، فعالیت‌های فرهنگی ازجمله نمایشگاه‌های نقاشی، کنسرت‌های موسیقی و هنرهای تجسمی توسط کمیته فرهنگی برپا شد.

 /۸۶۰۳۴/ع


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.