پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نماینده ولی فقیه در مازندران بر وحدت همه جانبه برای رفع مشکلات در جامعه تاکید کرد

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی امروز دوشنبه ۲۷ آذر ماه امسال در همایش وحدت حوزه و دانشگاه که در دانشگاه علم و فناوری مازندران برگزار شد، با بیان اینکه دانشگاه و حوزه باید به دنبال مطالبه‌ای بروند تا ببینند چقدر کار علمی شده است، اظهار کرد: حوزه و دانشگاه با محوریت وحدت باید مطالبه عمل و انجام داشته باشند.

وی افزود: خبر وحدت حوزه و دانشگاه، این دو قطب علمی اگر منتشر شود برای جامعه مایه خوشحالی است، اینکه در راستای الگوی شهدایی همچون شهید مطهری و بهشتی عمل می‌کنند، این ندای وحدت نباید خاموش شود و باید تداوم داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه بزرگ‌ترین انتقام ما از دنیا “وحدت ماست”، گفت: اگر بدانید که سرویس‌های جاسوسی و اطلاعاتی دنیا به‌ویژه انگلیس در دو قرن گذشته چقدر برای ایجاد جنگ‌های داخلی، تفرقه و فتنه اختلافات پول خرج کرده‌اند؟ و اوامر خود را در جاهای مختلف با بهانه‌های جنسیتی، قومی، نژادی، مذهبی و غیره نفوذ دادند! اما به برکت انقلاب اسلامی وحدت به وجود آمده است.

محمدی لائینی با تاکید بر اینکه نباید وحدت دست کم گرفته شود، خاطرنشان کرد: در چنین جلسه ای گلایه‌ها جایگاهی ندارد، اینجا باید از وحدت بگوئیم که این وحدت بود انقلاب و دفاع مقدس را پیروز کرد و بزرگ‌ترین چالش در مقابل استکبار جهانی، سیاست‌های شیطانی ایجاد کرده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اعلام اینکه امروز وحدت وجود دارد و دانشگاهیان و حوزویان متحد هستند، یادآور شد: موارد اندک نباید به حساب بیاوریم، به این دلیل که کلیت مهم است و این فضای وحدت باید تقویت شود.

محمدی لائینی با اعلام اینکه باید به سمت وحدت و انسجام بیشتر پیش برویم، یادآور شد: بهترین پشتوانه و دلگرمی رهبر عزیزمان وحدت است که ایشان باید دلگرمی داشته باشند.

وی اظهار کرد: اگر امروز اینگونه پیش می‌رویم به برکت همین وحدت‌هاست، تاثیرات منفی جنگ رسانه‌ای دشمن را نادیده نگیریم، کم کاری و ناکارمدی‌های دستگاه‌های اجرایی را در ایجاد جو بدبینی که نتیجه آن در کلاس‌های معارف به وجود می‌آید، یعنی عملکرد دولت و دستگاه‌های اجرایی روی مساجد هم تاثیر می‌گذارد‌.

نماینده ولی فقیه در مازندران با هشدار اینکه تبلیغات دشمن در فضای مجازی، شبهه‌پراکنی، القای جنگ و موارد دیگر تاثیر دارد همه را به پای استاد دانشگاه نگذاریم، تصریح کرد: عوامل مخرب بسیار زیاد است همه را باید در نظر بگیریم تا منصفانه سخن بگوئیم.

محمدی لائینی با اشاره به اینکه وحدت حوزه و دانشگاه یک شعار نیست، افزود: یک شعور، عملکرد، راهبرد و چیزی است که خدا از ما می‌خواهد و این مطالبه شهدا است و هر کسی باید وجدانا هر گونه می‌تواند گام بردارد.

وی در پایان گفت: شکل‌گیری دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه طی دو سال اخیر برای احصای مسائل و آسیب‌های مازندران کار و مطالعاتی نظری بوده که نظام مساله استان تدوین شده است.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.