پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نمایشگاه فرق و ادیان نوظهور دینی در مازندران برپا می‌شود

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، مدیر موسسه حق‌پژوهی فرق و ادیان گفت: نمایشگاه فرق و ادیان نوظهور دینی با عنوان «آب و سراب» در ساری برگزار می‌شود این نمایشگاه پیشینه پژوهشی را به روش علمی و درست تبیین و عرضه می‌کند.

 حجت‌الاسلام «امیرحسین کامل نواب»  امروز در نشست مطبوعاتی و رونمایی از پوستر «آب و سراب» و نمایشگاه تخصصی «فرق و جریان‌های نوظهور دینی» که در سالن کنفرانس اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ساری برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدا که جبهه حق مطرح شد جبهه باطل معطل نماند و جهل شکل‌یافته شبیه به حق بوده و لذا، این شباهت شبهه ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه بیان نکردن حقایق از سوی مبلغان جنگ شناختی ایجاد می‌کند، افزود: تمامی مکاتب نوظهور در مباحث علمی شکست خورده‌اند اما در کف جامعه میدان‌داری می‌کنند چراکه در کف جامعه مطالعه کمتری وجود دارد.

 مدیر موسسه حق‌پژوهی فرق و ادیان با بیان اینکه نمایشگاه «آب و سراب» پیشینه پژوهشی را به روش علمی و درست تبیین و عرضه می‌کند، گفت: غرفه‌ها از پشتوانه علمی برخوردارند، در  نمایشگاه بخشی از موضوعات سلبی و در قسمت دیگر بخش‌های پنهان تبلیغ ادیان نوظهور را عیان می‌کنیم.

این فعال فرهنگی اضافه کرد: در بحث عرفان‌های نوپدید نیز ورود داشتیم در بخش ایجابی نمایشگاه به تبیین اسلام ناب با عنوان «چلچراغ» می‌پردازیم.

کامل نواب به توضیح بیشتر در خصوص فعالیت غرفه‌های نمایشگاهی پرداخت و گفت: غرفه‌ای نیز به گفت‌وگو و پاسخ به پرسش‌های شبهات در نظر گرفته شده‌است.

نواب در ادامه اظهار کرد: قطعا این نمایشگاه نمی‌تواند تمام دین ما به وظیفه خود را ادا کند اما موجب آگاهی اجتماعی و متوجه مردم به مسئولیت‌شان در جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه دغدغه در این حوزه همواره وجود داشته و نمایشگاه آب و سراب به انسجام فعالیت‌های پیشین کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: هدف اصلی ایجاد انگیزه و بازگشت افراد به رسالت اجتماعی ما است.

کامل نواب، مشکلات سبک زندگی امروز را به دلیل اتصال عیان و پنهان و با یک واسطه به حلقه فرق انحرافی و ادیان نوظهور عنوان کرد.

مصطفی جعفری معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران نیز با بیان اینکه پس از کرونا گسترش استفاده از گوشی‌های همراه اتفاق افتاد که اثر و آسیب‌های بسیاری در حوزه اموزش داشت، گفت: رصد و پایشی از وضع موجود نداریم در حالی که شرایط ضرورت انجام موشکافانه را ایجاب می‌کند. معاون اداره کل آموزش و پرورش مازندران حجم آموزش را به نسبت مشکلات اندک دانست و افزود:  این مقدار اندک هم به لحاظ کیفی دچار مشکل است.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.