پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نمایشگاه «در مهستانه» در موزه گالری دی‌دی مازندران برپا شد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، نمایشگاه «در مهستانه» به همت بنیان مهستان هنر به مدت یک‌ماه در موزه گالری دی‌دی استان مازندران دایر است.

این نمایشگاه متشکل از آثار نقاشی، خوشنویسی و نقاشی‌خط استادان و هنرمندان بنیان مهستان هنر همراه با ۱۸ اثر نقاشی و خوشنویسی استاد جواد بختیاری است.

در این رویداد ۱۵۰ اثر از ۴۵ هنرمند به نمایش گذاشته شد که تا تاریخ ۱۶ مهرماه به مدت یک‌ماه در معرض دید علاقمندان به هنرهای تجسمی قرار خواهد گرفت.

ارتقاء سطح ذوق زیبایی‌شناسی جامعه، ارائه فاخرتر خط نستعلیق(فی نماد) و معرفی نسل نوین هنر خوشنویسی و نقاشی هدف بارز این نمایشگاه  است.

‎ «استاد جواد بختیاری» از هنرمندان حوزه خوشنویسی و خط نستعلیق معاصر ایران و بنیان گذار «مهستان هنر» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: نمایشگاه حاضر حاوی آثار هنرمندان خلاق نوجو مبتکر در خوشنویسی و نقاشی و نقاشی خط است که در واقع کارهایی‌ است که در طی یکی دو سال گذشته انجام شده است.

نمایشگاه «در مهستانه» در موزه گالری دی‌دی مازندران برپا شد

در این نمایشگاه تعدادی از آثار استاد بختیاری ضمیمه آثار سایر هنرمندان است.

به گفته استاد بختیاری، به طور یقین هر نمایشگاهی یک دریچه‌ای نو به روی سلیقه علاقمندان فرهنگ و هنر باز می‌کند و نمایشگاه‌ها می‌تواند سطح استاندارد ذوق زیبایی شناسان جامعه را ارتقا دهد.

بنیانگذار «مهستان هنر» با بیان اینکه رسانه‌ها بیشترین وظیفه را در ترویج حوزه فرهنگ و هنر به جامعه دارند، تصریح کرد: در عصر حاضر جامعه پرآشوب نیازمند است تا در بستر هنر افق روشنی را برای خود ترسیم کند؛ این نمایشگاه‌ها تاثیر زیادی بر زیبایی شناسی دارند.

نمایشگاه «در مهستانه» در موزه گالری دی‌دی مازندران برپا شد

این هنرمند خوشنویسی کشور یادآور شد: آثاری که در محل نمایشگاهی دی‌دی نصب و به معرض دید علاقمندان قرار گرفته است اغلب با تکنیک‌های آکرلیک و رنگ روغن انجام شده و خط‌ها عمدتاً خط نستعلیق یا به تعبیر سینما است که افراد زبده هنر خوشنویسی معاصر که به مرحله استادی رسیدند در این نمایشگاه شرکت کردند.

 استاد بختیاری معتقد است: نمایشگاه مهستانه بی‌نظیرترین نمایشگاه خوشنویسی سال‌های اخیر است.

نمایشگاه «در مهستانه» در موزه گالری دی‌دی مازندران برپا شد

«محسن جان‌بابایی» دبیر نمایشگاه «در مهستانه» به ایسنا گفت: نمایشگاه آثار خوشنویسی، نقاشی‌خط و نقاشی با حضور ۵۴ هنرمند و استاد برجسته از ۱۵ استان کشور در مازندران برگزار شد.

وی افزود: در این نمایشگاه۱۵۰ اثر هنری به نمایش گذاشته شد که شرکت‌کنندگان این نمایشگاه از دهه‌های ۴۰، ۵۰ و ۷۰ هستند و بسیاری از آن‌ها به‌عنوان اساتید برجسته خوشنویسی و نقاشی در سطح ایران شناخته می‌شوند.

نمایشگاه «در مهستانه» در موزه گالری دی‌دی مازندران برپا شد

به گفته جان‌بابایی، مازندران در زمینه خوشنویسی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و هنرمندان بزرگی همچون استاد فراست، شیرچی، فلاح، صادق‌زاده و محمدپور نیز در این حوزه فعالیت دارند.

دبیر برگزاری نمایشگاه« درمهستانه» یادآور شد: این نمایشگاه فرصتی برای علاقه‌مندان به هنرهای سنتی و معاصر است تا با آثار برجسته این هنرمندان از نزدیک آشنا شوند.

نمایشگاه «در مهستانه» در موزه گالری دی‌دی مازندران برپا شد

نمایشگاه «در مهستانه» از روز جمعه ۱۶ شهریورماه از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در موزه گالری دی دی واقع در مازندران کیلومتر ۹ جاده محمود آباد، نور به ایزدشهر مجتمع فرهنگی هنری دی‌دی دایر و میزبان علاقمندان است.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.