پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نماز جمعه قرارگاه مطمئن استقلال فرهنگی است

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، حجت‌الاسلام محمود انتظاری در آئین تکریم و معارفه ائمه جمعه سابق و جدید این شهرستان، اظهار کرد: اسلام دینی زنده، باطراوت و امیدبخش و از جنبه سیاسی بسیار قدرتمند است.

وی گفت: هویت هر ملتی به فرهنگ آن جامعه است، نماز فرهنگ ناب اسلامی و نجات دهنده از همه آسیب‌های فردی، اجتماعی و تهدیدها است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مازندران، تصریح کرد: نماز عبادی، سیاسی جمعه که از برکات نظام و انقلاب اسلامی است، برای دوستان وحدت‌آفرین و برای دشمنان و بدخواهان تیره روزی است.

وی نماز جمعه را مطمئن‌ترین قرارگاه استقلال فرهنگی و موجب اقتدار و عظمت ملت ایران و همه مسلمانان جهان دانست و گفت: این جایگاه علاوه بر به روز نگهداشتن مردم و بصیرت‌افزایی، سبب تحقق اهداف نظام، منویات رهبری و فراهم شدن زمینه ظهور حضرت حجت(عج ) می‌شود.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم بر ایجاد صدای واحد برای رفع مشکلات جامعه و استان تاکید و اظهار کرد: همه تریبون‌داراها در واقع منبردار هستند که باید صدای مردم را به گوش دنیا برسانند.

ولی‌الله فرزانه افزود: یکی از مطالبات امروز مازندران موضوع واردات و قیمت برنج است، در استان‌های خوزستان، اصفهان و … موضوع آب و آرد مطرح است که لازم است همه مسؤولان، نماینده، امام جمعه، فرماندار و استاندار، همصدا، این صدا و مطالبه مشترک را مطرح و پیگیری کنند.

وی گفت: مشکل آب، فاضلاب، قیمت و واردات برنج استان باید صدای مشترک مسؤولان باشد.

فرماندار شهرستان نور نیز در این آئین اظهار کرد: نماز جمعه موجب ارتباط مستمر بین مردم، مسؤولان و حکومت است.

بیژن پولادی افزود: مطالبه گری از خصوصیات نماز جمعه و امام جمعه است که سبب می‌شود مردم طعم خدمت را بهتر بچشند.

وی خاطر نشان کرد: ائمه جمعه باید راهبری ایجاد حلقه ارتباط بین مردم و مسؤولان و همصدایی برای بیان مشکلات و رفع آنها در جهت خدمت‌رسانی بیشتر را عهده دار باشند.

فرماندار شهرستان نور، گفت: نماز جمعه یک جریان مستمر برای تحلیل و بیان مسائل روز کشور است.
امام جمعه قبلی نور نیز در این مراسم نهاد نماز جمعه مطلوب مقام معظم رهبری را بیان خطبه گرم، پر مغز، صمیمی همراه با اتحاد و مردم دوستی عنوان کرد.

حجت‌الاسلام قنبرعلی احمدی افزود: ارتباط امام جمعه با همه اقشار جامعه، اصناف، هنرمندان، پایگاه‌های بسیج، ورزشکاران، هیئات مذهبی،  گروه‌ها و انجمن‌ها و… را لازم و ضروری دانست و بیان کرد: بنده در مدت خدمت همه تلاش خود را معطوف به این ارتباط ها داشتم.

وی با بیان اینکه فضای رسانه باید آزاد باشد، گفت: در ابتدای حضور این فضا وجود نداشت اما تلاش شد تا این اتفاق در شهرستان بیافتد.

امام جمعه جدید نیز پس از دریافت حکم انتصاب در سخنان کوتاهی اظهار کرد: همه لذت امامت جمعه در همان نیم خطی است که در احکام از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ می‌شود.

حجت‌الاسلام رحمت‌الله حاجی‌زاده افزود: به فرموده حضرت علی(ع) دنیا یک روز به نفع تو و یک روز علیه توست پس آن روز که به نفع توست مغرور نشو و روزی هم که علیه توست دلگیر نشو، در نتیجه لذتی جز خدمت در این انتصابات نیست.

وی با بیان اینکه فراز و فرود و تغییرات همواره بوده و هست،گفت: سرباز خوبی برای نظام و انقلاب باشیم.

به گزارش فارس، در این مراسم از خدمات ۶ ساله حجت‌الاسلام احمدی قدردانی و حجت‌الاسلام حاجی‌زاده که سابقه امامت جمعه ایزدشهر و چمستان را دارد به عنوان امام جمعه جدید نور معارفه شد.

پایان پیام/ ۸۶۰۲۳/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.