پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نخستین محموله فرآورده‌های نفتی در محدوده دریای شمال کشور منتقل شد

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، شیرافکن قربانی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه نخستین محموله فرآوردهای نفتی در محدوده دریای شمال کشور منتقل شد و در توضیحات تکمیلی درباره انتقال محموله بنزین به غرب استان مازندران از طریق دریا،اظهار کرد: برای نخستین‌بار بیش از ۴ میلیون لیتر بنزین از ساحل نکا به اسکله بندر نوشهر در محدوده منطقه شمال کشور منتقل شده است.

وی گفت: بیش از ۴ میلیون و ۲۵۰ هزار لیتر بنزین موتور تولیدی پالایشگاه‌های کشور به مخازن انبار شهید تندگویان منتقل شده که پس از آن از طریق دریا به غرب استان منتقل شده است.

معاون شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال کشور، خاطر نشان کرد: این حجم از بنزین موتور از طریق خط لوله ۱۶ و ۱۲ اینچ از پالایشگاه ری به تاسیسات نفتی ساری و پس از آن از طریق خط لوله ۱۶ اینچ نکا ـ  ری به صورت معکوس به مخازن انبار شهید تندگویان منتقل و در آنجا ذخیره شد.

وی یادآور شد: برای نخستین‌بار یک محموله محتوی بنزین داخلی از سواحل محدوده منطقه شمال توسط یک فروند کشتی نفتکش بارگیری و از طریق اسکله بندر نوشهر به مخازن پخش ناحیه چالوس انتقال یافت.

قربانی اضافه کرد: قبل از اجرای این طرح سوخت مورد نیاز غرب استان مازندران توسط کامیون‌های نفت‌کش از انبار پخش تهران و از طریق جاده چالوس منتقل می‌شد.

معاون عملیاتی منطقه شمال با اشاره به خطرات و چالش‌های انتقال فرآورده‌های نفتی با استفاده از کامیون به ویژه در منطقه گردشگرپذیر غرب مازندران، یادآور شد: در حال حاضر ظرفیت خط لوله فرآورده ری ـ ساری ۵۰ هزار بشکه در روز است که با افزایش این ظرفیت به ۱۰۰ هزار بشکه نیازهای منطقه شمال کشور از این طریق تامین می‌شود.

 /۸۶۰۰۴/ج/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.