پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نخستین جشن خیابانی غدیر در بابل برگزاری می‌شود

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بابل با اشاره به اهمیت برگزاری جشن غدیر، گفت: برای نخستین بار به مناسبت عید غدیر جشن خیابانی متمرکز مردمی در این شهرستان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام حسین اکبرزاده امروز در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این جشن متمرکز مردمی، نهادینه کردن فرهنگ غدیر در جامعه است، اظهار کرد: ۱۱۰ غرفه در زمینه فرهنگی، تربیتی و خدمات عمومی در اختیار متقاضایان خدمت قرار می‌گیرد.

وی افزود: این برنامه از ساعت ۱۷ تا ۲۲  روز سه‌شنبه ۵ تیرماه در میدان ولایت تا گنجینه بابل به مناسبت روز عید غدیر برگزار می‌شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بابل از مشارکت ۵۰ گروه مختلف از اقشار مختلف مردم در برگزاری این جشن خبر داد و تصریح کرد: اصناف در برگزاری این جشن نقش مهمی برعهده دارند.

وی مردمی بودن و مردمی شدن غدیر را از دیگر اهداف برگزاری این جشن برشمرد و گفت: غدیر مظلوم واقع شده است لذا نیاز ضروری است که فرهنگ غدیری در جامعه احیاء شود.

اکبرزاده تصریح کرد: توجه به روز عید غدیر و روز مباهله دو جشن بزرگ شیعیان در حوزه سرمایه‌گذاری در دین است.

وی با اشاره به اینکه غدیر با امر ولایت گره خورده و این مهم‌ترین محور اهمیت غدیر است، تصریح کرد: با غدیر انحرافات از بین رفته و جبهه حق و باطل مشخص شد.

اکبرزاده با اشاره به اینکه با جشن غدیر می‌توان برای ارسال پیام عاشورا زمینه سازی کرد، افزود: با غدیر می‌توان فرهنگ عاشورا را بیمه کرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بابل با اشاره به اینکه جریان کرونا برنامه‌های سنتی مذهبی محرم را کمرنگ کرده است، یادآور شد: باید جریان عزاداری عاشورا اتفاق بیفتد زیرا این جریان سازی بزرگترین حربه برای نهادینه کردن فرهنگ عاشوراست، باید دسته‌های عزاداری مشهود باشد مبادا دشمن با حیله به نام ریاکاری این سنت‌ها را از بین ببرد.

اکبرزاده گفت: در حقیقت فراموشی غدیر سبب شد واقعه عاشورا شکل بگیرد، اگر غدیر فراموش نمی‌شد دیگر صلح اجباری امام حسن (ع) با معاویه و داستان قتلگاه و آتش زدن خیمه‌ها پیش نمی‌آمد، لذا شروع جریان کربلا کینه‌ای بود که نسبت به امام علی (ع) داشتند.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا عید غدیر از جمله مهم‌ترین عید شیعیان و عید ولایت است که همچون سایر اعیاد مذهبی دارای آداب و رسوم مخصوص به خود است. از جمله می‌توان به بهداشت فردی، پوشیدن لباس نو، روزه گرفتن، دعا خواندن، دادن افطاری به فقرا و مومنان، پذیرایی از مومنانی که برای تبریک عید به دیدن افراد می‌آیند، دید و بازدید از دوستان و اقوام، تبریک گفتن به یکدیگر، ایجاد صلح و آشتی و رفع کدورت موجود در بین مومنین، حضور در جشن‌هایی که هر ساله در مساجد، هیئت‌ها برگزار می‌شود و به‌خصوص دیدار از سادات و  عیدی گرفتن از آن‌ها اشاره کرد.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.