پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نخستین تجربه در لغو روادید سفرهای توریستی

0

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، لیلا اژدری مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در حاشیه ورود به مازندران برای شرکت در رویداد بین المللی گردشگری در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: اولین گردشگران روسی پس از انعقاد قرارداد ایران با روسیه مبنی بر لغو روادید گردشگری دو طرفه به کشور ما آمدند.

وی افزود: لغو روادید سفرهای توریستی به این صورت است که ما بین ۵ تا ۵۰ نفر را پذیرش می‌کنیم که بدون ویزا می‌توانند وارد ایران شوند و بالعکس گردشگران ایرانی می‌توانند بدون روادید از جاذبه‌های روسیه بازدید کنند.

مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی تصریح کرد: در این سفر ۲ گروه  دولتی و غیردولتی به ایران آمدند که گروهی از سوی وزارت توسعه اقتصادی روسیه هستند و بخش گردشگری نیز زیر نظر این وزارتخانه فعالیت می‌کند و گروه دیگر هم تعدادی از روسای آژانس‌های مسافرتی روسیه را شامل می شود.

اژدری ادامه داد: این گروه روسی مهمان استان مازندران هستند که بلافاصله پس از خروج از فرودگاه راهی شهر بابلسر می‌شوند و در هتل میزبان استقرار می‌یابند.

وی با اعلام اینکه برنامه‌های بسیار  متنوعی را همکاران ما در استان مازندران با کمک استاندار برای این گروه در نظر گرفتند، گفت: همانطور که می دانید ۵ مهر روز جهانی گردشگری است و به همین مناسبت برنامه ای با شکوه و بسیار خوب در هتل میزبان بابلسر دز حال برگزاری است که افتتاح نمایشگاه بین المللی گردشگری، برگزاری فستیوال غذا و تورهای آشنایی با نقاط مختلف استان مازندران از مهم‌ترین برنامه‌ها است.

مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی افزود: این برنامه‌ها تا روز شنبه ادامه خواهد داشت و با اتمام این سفر، آنها از طریق فرودگاه امام تهران به روسیه باز می گردند.

اژدری تصریح کرد: این گروه، گروه گردشگری پیشرو هستند و حین بازدید از جاذبه های مختلف مازندران، اقدام به تولید محتوا (عکس، فیلم، پست‌های اینستاگرامی و سایر پلتفرم‌ها) خواهند کرد تا در کشور خود انتشار دهند و مازندران و ایران را برای مشتریان و گردشگران روس معرفی کنند.

وی در پایان بیان کرد: این اولین تجربه ما در لغو روادید است و هر کاری در آغاز  نگرانی هایی دارد ولی با یاری خدا این اقدام به خوبی انجام شد. و همه نهادهای مرتبط همکاری مناسبی داشتند.اما این آغاز کار است و ما به دنبال این هستیم که لغو روادید را کشورهای دیگر نیز تسریع دهیم.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م/س


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.