پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

میثاق نامه همگانی حفظ محیط زیست در مازندران منعقد شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، محمد اسلامی عصر امروز در آیین گرامی‌داشت روز محیط بان با اشاره به اینکه امیدواریم آحاد ملت ایران حافظ محیط زیست باشیم و در انجام وظیفه برای این مهم حافظ محیط زیست باشیم، اظهار داشت: به قدر کفایت برای محیط زیست و اطراف خود آسیب رساندیم و انگشت اتهام در حد کفایت به سوی همدیگر دراز کردیم.

وی افزود: احساس مسئولیت در حفظ محیط زیست را در خود تقویت کنیم و برای تحقق این مهم مسئولیت برعهده بگیریم.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه نیازمند این هستیم از امروز نقطه عطفی برای حفظ واقعی محیط زیست در استان قرار دهیم و اقدام فرهنگی اثرگذار صورت دهیم، تصریح کرد: میثاق نامه همگانی برای حفظ محیط زیست در مازندران منعقد شود.

اسلامی با بیان اینکه همواره در سطح و اطراف ما در شهرها و روستاهای استان انبوه از زباله شده است، افزود: نیازمند این هستیم که فرهنگ حفظ واقعی محیط زیست را در بین همگان ترویج کنیم.

وی با اعلام اینکه دستگاه قضایی به همراه محیط زیست استان برای حفظ اساسی محیط زیست در مازندران فعال است، گفت: باید سازوکاری را اتخاذ کنیم تا پاک نگاه داشتن زمین را همه مسئولان شهری و روستایی استان مکلف شوند.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه نهضت پایان دادن مصرف پلاستیک را در استان شروع کنیم، افزود: برای مصرف پلاستیک باید فکری کنیم و سرمایه‌گذاری‌های جایگزین و تکنولوژی‌های نوین را حمایت کنیم.

اسلامی با بیان اینکه طرح تفکیک زباله از مبدا را باید در مازندران تسریع بخشیم، تصریح کرد: شیرابه واحدهای صنعتی باید در محل دپو خنثی و تبدیل به آب پاک شود و در دل طبیعت جاری نشود و این مهم باید تا پایان سالجاری اجرایی شود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه روزانه بین دو هزار و 700 تا سه هزار و 600 تن زباله در استان تولید می‌شود، افزود: اجرای طرح پسماند مازندران توسط استاندار به صورت راسا در استان اجرایی خواهد شد.

وی حفاظت از عرصه‌های طبیعی، مناطق چهارگانه و حفاظت شده را مورد تاکید قرار دارد و گفت: باید از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد برای حفظ مناطق چهارگانه استان استفاده شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه ظرفیت عشایر مازندران برای حفظ محیط زیست در استان استفاده شود، افزود: ظرفیت مردمی جنگل نشین در حفظ محیط زیست از مدتها پیش کنار گذاشته شده و باید این جایگاه دوباره مورد توجه قرار گیرد.

اسلامی با اشاره به اینکه تعداد محیط بانان استان محدود بوده و باید قرق را برای فعالیت غیرمجاز در اراضی طبیعی تقویت کنیم، تصریح کرد: جوامع محلی باید نگاه متفاوت شوند و توجه شوند.

سید یونس حسینی عالمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران نیز با اشاره به اینکه آب ضامن حیات همه چیز بوده و توجه به حفظ و سلامت آب باید صورت گیرد، اظهار داشت: زمین فرش انسان‌ها بوده و باید از این موهبت الهی به نحو شایسته ای استفاده کنیم.

وی افزود: دست محیط بانی که از جان خود برای حفظ محیط زیست مایه می‌گذارد می‌بوسم و افتخاری برای دادستان است که در کنار محیط بانان برای تحویل سرمایه گرانبهای محیط زیست باشد.

دبیر شورای حظ حقوق بیت المال با اشاره به اینکه حفظ محیط زیست یک وظیفه و تکلیف برای آحاد جامعه است، تصریح کرد: یاد و خاطره محیط بانان شهید راه احیا و حفظ محیط زیست را گرامی می‌داریم.

در این مراسم از محیط بانان مازندران تجلیل شد.

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.