پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

موشک‌باران پایگاه‌های فتنه نتیجه اقتدار و مقاومت ایران است

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در آخرین خطبه نماز جمعه سال ۱۴۰۰ در مرکز مازندران با گرامیداشت میلاد امام زمان (عج) و نیمه شعبان، روز جهانی مستضعفان و روز سربازان گمنام امام زمان، اظهار کرد: در این هفته مناسبت‌هایی همانند ملی شدن صنعت نفت، تاسیس حوزه علمیه قم، سالروز تهاجم به مدرسه فیضیه دوم فروردین سال ۴۲ و حادثه دلخراش را پیش‌رو داریم.

وی با بیان اینکه در عربستان ۸۱ نفر از نیروهای مجاهد به‌عنوان تروریست دسته‌جمعی اعدام شدند، افزود: سپاه پاسداران هم پایگاه آموزشی موساد اسرائیل غاصب را در اربیل عراق مقتدرانه موشک‌باران کرد و خسارت‌های زیادی وارد شده و بالاخره نفت عراق از طریق کردستان عراق به اسرائیل غارت می‌شود مایه ننگ جامعه اسلامی است که کشور اسلامی مملکت و خاک خود را در اختیار رژیم غاصب تروریست‌پرور قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در مازندران  با اعلام اینکه یکی از فلسفه‌های غیبت امام زمان (عج) آزمون هدایت، دینداری و استقامت است، افزود: انسان باید در مسیر هدایت و ظلم‌ستیزی و مبارزه با فساد باید استقامت داشته باشد؛ چراکه مسیر سختی است حتی با عزیزترین خود هم باید مبارزه کرد.

این مسوول با اشاره به اینکه مبارزه با ظلم و با آمریکا و رژیم صهیونیستی درافتادن و نوکران آنان خیلی دشوار دارد، اضافه کرد: این مسیر شهادت و اسارت دارد که ملت ایران طی ۴۲ سال اخیر این ترکش‌ها را به جان خریدند و در این راه ۲۳۰هزار شهید، تعداد زیادی جانباز و آزاده دادند به این دلیل که نخواستند نوکر آمریکا باشند.

محمدی لائینی با تاکید بر اینکه ملی شدن صنعت نفت ملی، پیشرفت‌های عظیم، ابزارهای قوی و سلاح‌های پیشرفته نتیجه استقامت مردم ما است، تصریح کرد: اینکه امروز کسی که جرات ندارد به رژیم غاصب و آمریکا چپ نگاه کند، این جرات را داریم تمام عوامل و مزدوران از سرزمین مقدس سوریه، لبنان و عراق و اینها را در زباله‌دان بیندازیم، کاری که سردار سلیمانی انجام دادند و پایگاه‌های آنان را که موجب تنش‌، خطر و فتنه هست را موشک‌باران می‌کنیم نتیجه اقتدار و مقاومت است که مردم ایران در طول سال‌ها بدست آوردند.

وی یادآور شد: انسان باید در دین و راه درست خود استقامت داشته باشد، همین که امروز دین اسلام داریم نتیجه استقامت پیامبر است و همه مؤمنان موظف به استقامت هستند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اعلام اینکه فلسفه غیبت آزمون هدایت و استقامت بود و در مسیر هدایت و شکر نعمت بجا آوردن استقامت است، بیان کرد: اینکه خداوند توفیق مسلمانی، شیعه اهل بیت و قرار گرفتن در مسیر عدالت،استقلال و عزت شکر این نعمت استقامت است.

این مسوول با اعلام اینکه در عصر غیبت باید منتظر باشیم و در این انتظار استقامت داشته باشیم، یادآور شد: ما از مسیر دین و هدایت دست برنمی‌داریم و به دنیای استکبار می‌گوییم ایران در مسیر انقلاب اسلامی راه عزت، استقلال، شهیدان ثابت قدم می‌ماند و با هیچ فتنه‌ای دست از این مسیر برنخواهد داشت.

محمدی لائینی بیان کرد: برای اینکه انسان کار حرام انجام ندهد گاهی اوقات از چیزهای مباح هم باید چشم‌‌پوشی کند برای اینکه وارد حرام نشود و در این صورت به مقام تقوا می‌رسد.

وی بیان کرد: در این روز خودم و همه نمازگزاران را به تقوا، توبه گناهان و در پیش گرفتن راه و انجام کار درست سفارش و توصیه می‌کنم؛ به این دلیل که حقیقت توبه همان پشیمانی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: به برکت امام زمان (عج) خداوند به انسان نظر می‌کند حرمت و احترام انسان نزد خداوند کرامت در انسان نزد خداوند کامل می‌شود؛ در دولت امام زمان روزی انسان کرامت است هم در دنیا و هم در آخرت کرامت مؤمنان حفط و افزوده می‌شود.

محمدی لائینی یادآور شد: با اصول مدیریتی درست سعادت و کرامت انسان در دنیا و آخرت حفظ شده  و عوامل مهم در این زمینه در وجود امام زمان (عج) خلاصه می‌شود.

وی در پایان با تاکید بر اینکه سال نو و روزهای تعطیلی مجوز گناه نمی‌شود باید این مهارت را داشته باشیم هم شادی کنیم و هم شادی خود را به گناه آلوده نکرده و طبیعت را تخریب نکنیم، گفت: اگر وارد جنگل و طبیعت می‌شویم آنها را حفظ کنیم و نیازمندان را فراموش نکنیم تا همه خانواده‌ها دل‌شان شاد باشد.

 /۸۶۰۳۴/ج/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.