پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مهمانپرست: رئیسی با 450 هزار میلیارد تومان کسری بودجه دولت را تحویل گرفت/ خانه دیپلماسی اقتصادی در استان‌ها راه اندازی می‌شود

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابلسر، رامین مهمانپرست بعد از ظهر امروز در حاشیه سفر به مازندران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: وضعیت ساختار اقتصادی کشور به دلیل دولتی بودن چندان مناسب نیست.

وی تصریح کرد: در کشور چهار میلیون شاغل دولتی و شرکت‌های زیر مجموعه داریم که سالانه چهار میلیون نفر بازنشسته می‌شوند در سایر کشورها حدود یک سوم درصد است.

رئیس شورای سیاست گذاری خانه دیپلماسی ایران، اضافه کرد:  دولت جدید 450 هزار میلیارد تومان کسری بودجه و 650 هزار  میلیارد تومان پروژه نیمه تمام داشت، اگر برجام به سرانجام برسد و همه پول‌ها برگردد هزینه‌های کشور از درآمد بیشتر است، برای برون رفت نیاز داریم که بدنه دولت کوچک شود به این معنی است که تسهیلاتی ایجاد کنیم که افراد فعال در دولت به دنبال اجرای طرح‌های اقتصادی بروند و زمینه ساز تولید و توسعه در کشور باشند.

وی اضافه کرد: در شرایط فعلی کشور دیپلماسی با محوریت اقتصاد بسیار کمک کننده است، برای راه اندازی چرخ تولید نیاز به مواد اولیه، دانش فنی، تامین ماشین آلات مدرن و نقدینگی مالی نیاز دارد همچنین برای صادرات نیاز داریم که قیمت تمام شده کالای ما قابلیت رقابت با کالاهای تولید شده در جهان داشته باشد، اصلاح قوانین و مشوق‌ها از دیگر ملزومات توسعه اقتصادی و صادراتی است

میهمانپرست،خاطر نشان کرد: احتیاج داریم دستگاه‌های که در اقتصاد کشور به ویژه در دیپلماسی اقتصادی موثر هستند با همدیگر هماهنگ شوند؛ در حال حاضر این هماهنگی تا حدودی وجود ندارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر باید به دنبال تکنولوژی‌های جدید در حوزه تولید برویم و از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنیم.

رئیس شورای سیاست گذاری خانه دیپلماسی ایران، ادامه داد: در 25 تیرماه سال جاری همایش بزرگ دیپلماسی اقتصادی برگزار شده و فضای کلی در این زمینه ترسیم شده و جلسات در خانه دیپلماسی پیگیری شده و پیشنهاد شورای دیپلماسی اقتصاد به ریاست رئیس جمهور تشکیل شده است.

وی ادامه داد: ساختار دیپلماسی اقتصادی در کشور باید سازماندهی و به یک نتیجه مطلوب برسد،برای اصلاح ریشه اقتصادی باید دانش فعالان اقتصادی تقویت شود.

میهمانپرست اضافه کرد:  خانه دیپلماسی استان‌ها کشور در حال راه اندازی است، شرکت‌های خصوصی و بانک‌ها می‌توانند عضو این باشگاه شده و هدف داریم که آموزش و مشاوره‌های دیپلماسی اقتصادی را در کشور نهادینه کنیم.

وی با اعلام اینکه ساختار اقتصادی کشور باید دگرگون شود، گفت: بدنه دولت باید چابک شده و بخش خصوصی تقویت شود و دیپلماسی اقتصادی تقویت شود و دانش فعالان اقتصادی تقویت شود.

  /86004


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.