پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مهارت‌آموزی راهکار برون‌رفت از معضل بیکاری است

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران مهارت‌آموزی را راهکار برون‌رفت از معضل بیکاری دانست.

احسان آهنگر  امروز ۲۴ خرداد در بازدید از حوزه برگزاری آزمون نظری آنلاین و آزمون‌های جامع و ادواری ساری بازدید کرد در گفت‌وگو با ایسنا درباره آزمون‌های بخش فرهنگ و هنر اظهار کرد: دومین دوره آزمون جامع استانداردهای مهارتی در بخش فرهنگ و هنر در سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۲ و همچنین آزمون ادواری در ۶ حوزه در شهرستان‌های ساری، قائم‌شهر، بابل، آمل، چالوس و تنکابن در حال برگزاری است.

این مسئول افزود: در این دوره ۲۳۹۹ هزار هنرجو در رشته‌های تصویربرداری، نوازندگی ساز جهانی و ایرانی، طراحی لباس، طراحی طلا و جواهر و سایر رشته‌ها شرکت کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران تاکید کرد: در این دوره تلاش کردیم برای جوانان مقدمات اشتغالزایی و حضور در بازار کار را فراهم کنیم تا بتوانند از مهارت‌های فراگرفته به بهترین شکل برای ایجاد شغل و کارآفرینی استفاده کنند.

آهنگر مهارت‌آموزی را راهکار برون‌رفت از معضل بیکاری دانست و گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه‌های گوناگون یکی از مهم‌ترین راهکارهای حل معضل بیکاری و افزایش اشتغال در سطح جامعه است. مراکز مهارتی و آموزشگاهی ما با همین هدف ذیل وزارت فرهنگ و ارشاد راه‌اندازی شدند تا مقدمات مهارت‌آموزی به عنوان گام نخست اشتغال را بردارند. در گام بعدی هنرجویان با دریافت تسهیلات و پشتیبانی‌های سازمانی به بازار کار ورود پیدا می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران با بیان این که بخشی از تسهیلات موردنظر وزارت فرهنگ و ارشاد در حوزه اشتغال است، تصریح کرد: هنرجویان پس از کسب مدارک و مهارت‌های لازم می‌توانند از تسهیلات ارائه‌شده بهره‌مند شوند. سایر دستگاه‌های دولتی نیز موظف به تامین تسهیلات هستند، چراکه کمک شایانی به ایجاد اشتغال می‌کند. 

مهارت‌آموزی راهکار برون‌رفت از معضل بیکاری است
آهنگر ادامه داد: رایزنی‌های لازم توسط مراجع ذیربط در سراسر کشور انجام شده و در استان مازندران باتوجه به قوانین دستگاه‌های اجرایی، مشکلی در این زمینه نداشته و در سطح خوبی از هماهنگی‌های سازمانی در این زمینه قرار داریم.  ‎

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.