پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

منتظر اعلام نظر سازمان صمت درباره منطقه رانشی للجار مرزن آباد هستیم

0

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس،  تصاویری از رانش جنگل در منطقه «للجار مرزن‌آباد» منتشر شد و پس از آن  طی بازدید میدانی مسؤولان مربوطه، بحث علت و چاره‌اندیشی و راهکار در ارتباط با این مشکل در دستور کار قرار گرفت.

 

هادی بزرگی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چالوس در این‌باره اظهار کرد: رانش مربوط به آذر ماه بود که سیل ازارک نیز مقارن با آن زمان بود. 

وی با اشاره به نقشه‌برداری از سطح رانشی، بیان کرد: براساس نقشه‌برداری مساحت سطح رانشی ۸هزار و ۸۰۰ متر مربع بوده که این میزان رانش در حاشیه معدن کم‌سابقه بوده است. 

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چالوس با اعلام اینکه معدن در آن منطقه پلمب شده است، تصریح کرد: در این زمینه باید کمیته معدن اظهارنظر کنند. 

 

این مسوول بیان کرد: در ارتباط با آخرین وضعیت مکاتبات و پیگیری‌های انجام شده منتظر اعلام نظر اداره صمت چالوس هستیم که تاکنون در این زمینه پاسخی ارسال نشده است. 

بزرگی در ارتباط با آخرین وضعیت رانش در منطقه کنس دره جاده طویر، گفت:  مشاور تعیین شده است و کارهای مطالعاتی توسط مشاور انجام و مقرر شد پروژه‌های آبخیزداری و دیواره حفاظتی برای تثبیت این منطقه انجام شود. 

 /۸۶۰۳۴/ح


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.