پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

معدن در اولویت توجه دولت قرار گرفته است

0

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا بهرامن بعدازظهر دوشنبه در اجلاس سالانه نظام مهندسی معدن ایران با بیان اینکه بخش معدن رشد در کشور مثبت داشته است افزود: نگاه به آینده پژوهشی در بخش معدن سبب توسعه می‌شود زیرا توسعه بدون آینده پژوهشی محقق نمی‌شود

وی افزود: نگرانی‌هایی بخش معدن زمانی شکل می‌گیرد که به آینده پژوهشی توجه نشود و بازار رقابتی را کسی می‌تواند داشته باشد که از تکنولوژی روز بهره گیری کند.

رئیس خانه معدن ایران تصریح کرد: اگر نگاه مهندسی در بخش معدن وجود نداشته باشد نمی‌توانیم از این ثروت الهی بهره گیری کنیم و باید صنایع کشور از بخش معدن الگوگیری کنند.

بهرامن با اظهار اینکه بخش معدن دارای اتاق فکر است افزود: بخش معدن شرایط خود را طبق شرایط خاص کشور دنبال می‌کند زیرا لحظه به لحظه شرایط کنونی حساس است.

وی با اشاره به تهیه نقشه راه در کشور تصریح کرد: در این نقشه راه ضعف‌ها و قوت‌ها باید مشخص شود و نظام مهندسی معدن باید نقشه راه خود را به درستی اجرا کند.

رئیس خانه معدن ایران ادامه داد: توسعه بدون نگاه به مسائل زیست محیطی ممکن نیست و باید بخش زیست محیطی در مسائل توسعه و آینده پژوهشی مورد توجه قرار گیرد.

وی با اظهار اینکه خود را با شرایط جامعه تطبیق کنیم گفت: اعتقاد داریم که فعالیت‌های معدنی بدون فعالیت‌های زیست محیطی ممکن نیست و امروز با همکاری محیط زیست باید بخش معدنی را پیگیری کنیم.

رئیس خانه معدن ایران با بیان اینکه توسعه گفتمانی معدنی و مطالبات را باید در بین دولتمردان رواج داد افزود: امروز معدن در اولویت برنامه‌های دولت قرار گرفته و مانند گذشته به معدن بی توجهی نمی‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.