پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

معامله شهدا با خدا بود/دفاع مقدس امنیت را برای کشور به ارمغان آورد

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، حجت‌الاسلام روح‌الله ترابی‌نسب عصر امروز در یادواره شهدای پایگاه شهید قاضی طباطبایی حوزه آیت‌الله خامنه‌ای مسجد حضرت ابوالفضل(ع)، اظهار کرد: شهدا کاری کردند کارستان زیرا با خداوند خود معامله کردند و هیچ معامله‌ای ماندگارتر، ارزشمندتر و بزرگتر از معامله با خلق هستی نیست.

وی با اشاره به اینکه جامعه‌شناسان در علم جامعه‌شناسی می‌گویند نیازهای افراد رفتارها را شکل می‌دهند، افزود: هر چه قدر نیازها شدیدتر باشند رفتارها متفاوت‌تر است هر چند جنس نیاز هم بسیار مهم است.

کارشناس مسائل دینی و مذهبی، تصریح کرد: شهدا راز و نیازشان برای خدا بود، سبک‎بال بودند البته جنس نیاز آنها برای خدا بود پس نماز و روزه، اعمال دینی و مذهبی آنها هم بوی خدایی می‌داد.

وی با تأکید بر خاطرات جان‌فشانی رزمندگان و شهیدان در جبهه حق علیه باطل و هشت سال دفاع مقدس، بیان کرد: انسان‌ها در مقابل تکلیف که خداوند بر دوش آنها نهاد سه گروه هستند، عده‌ای تکلیف‌ستیز، افرادی تکلیف‌گریز و عده‌ای هم تکلیف‌پذیر هستند.

ترابی‌نسب با اشاره به اینکه افراد تکلیف‌ستیز نه تنها اصل تکلیف را قبول ندارند بلکه روبروی قانون خدا می‎ایستند و با آن مقابله می‌کنند، یادآور شد: خداوند هزاران نعمت به بندگانش داده است ولی اگر این بنده به چند درخواست و آرزوی خود نرسیده باشد همه چیز را فراموش می‌کند و حتی دیگر سراغی از نماز و روزه نمی‌گیرد.

مسؤول قرارگاه فرهنگی خاتم‌الاوصیا مازندران با اعلام اینکه انسان‌های تکلیف‌پذیر افرادی هستند که کاری به نتیجه اعمال خود ندارند بلکه اعمال و وظایف را با تمام توان برای ادای تلکیف انجام می‌دهند، گفت: این افراد برای انجام درست تکالیف تلاش شبانه‌روزی به کار می‌گیرند البته افراد تکلیف‌پذیر برای انجام درست همه تکالیف خود را به آب و آتش می‌زنند.

این خطیب مذهبی گفت: بعد ۴۰ سال از گذران ایام دفاع مقدس شاهد هستیم که به برکت خون شهدا و ایثارگری رزمندگان امنیت، اقتدار، دستاوردهای نظامی، پزشکی و علوم مختلف کشورمان باعث تعجب جهانیان است.

 /۸۶۰۱۲/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.