پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مشاهده کرونا انگلیسی در مازندران تکذیب شد/روند رو به کاهش مبتلایان و تعداد بستری‌های کرونایی

0


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری،قاسم اویس معاون بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران شناسایی فرد مبتلا به کرونا انگلیسی در مازندران این موضوع را تکذیب کرده است.

وی با اعلام اینکه هنوز به صورت رسمی موارد ابتلا به کرونا انگلیسی در مازندران به اثبات نرسیده است،گفت: این موضوع شایعه است اگر این موضوع واقعیت داشته باشد در بخشی از استان حجم عظیمی از تعداد مبتلایان را باید ثبت کنیم.

معاون بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، اظهار کرد: تعداد بیماران سرپایی ما مانند روزهای گذشته و حتی تعداد بیماران بستری دانشگاه علوم پزشکی مازندران رو به کاهش است.

وی اضافه کرد: وضعیت مبتلایان به کرونا نسبت به گذشته کاهش یافته است، در حال حاضر تعداد بیماران بستری ما از ۱۵۰ نفر کاهش یافته است.

اویس در ارتباط با انجام تست کرونا نزد پزشکان خانواده بیان کرد: برای اجرای این طرح منتظر دستورالعمل کشوری هستیم به محض ابلاغ اقدامات بعدی انجام می‌شود.

وی زمان اجرای این دستورالعمل را منوط به دریافت ابلاغیه از سوی وزارت بهداشت اعلام کرد و گفت: از دو هفته گذشته تاکنون منتظر دریافت دستورالعمل هستیم.

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران اضافه کرد: کیت به صورت رایگان در اختیار پزشکان خانواده قرار می‌گیرد و بابت هر تست پزشکان مبلغ ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان پول دریافت می‌کنند.

وی در ارتباط با اینکه آیا برای کل کادر درمان تا قبل از پایان سال تزریق واکسن کرونا انجام می‌شود، افزود: سیاست‌گذاری براین اساس انجام شده، در مرحله اول ۴۸۰ نفر واکسن دریافت کردند، نوبت دوم سری اول واکسن کرونا از هفته آینده آغاز می‌شود.

اویس در پاسخ به این سوال که تاکنون افرادی که واکسن دریافت کردند، مشکل خاصی نداشتند، افزود: تا اینجای کار هیچ مشکلی برای این افراد به وجود نیامده است.

 /۸۶۰۰۴/ج




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.