پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مشارکت قوی قائمشهری‌ها در دومین مارتن انتخابات نمایندگی مجلس

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، دومین دوره انتخابات نمایندگی مجلس را برای تکمیل انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در۵ شهرستان مازندران امروز ۲۱ اردیبهشت شاهد هستیم و مردم شهرستان قائمشهر از ساعات اولیه رای گیری مشارکت خوبی داشتند.

ملینا صالحی، دانش اموز رای اولی حاضر در صندوق رای شعبه روستای پرچینک قائمشهر به ایسنا، گفت: ما با مسئولیت‌پذیری دست‌ در دست هم گذاشته و با حضور در شعب اخذ رای در مرحله‌ی دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، وظیفه‌ی ملی و اجتماعی خود را انجام می‌دهیم تا مجلسی با پشتوانه قوی مردمی بسازیم.

وی با هیجان وصف ناپذیر از مشارکت خود برای تعیین سرنوشتی که با رای گیری میسر است گفت: رای دادن حق من است و با حضور در پای صندوق رای به وظیفه‌ی خود عمل‌می‌کنم.

صالحی با اشاره به اینکه برای اولین بار است که رای می‌دهم و برای این امر به روستای مادریم آمده‌ام‌، افزود: وجود صندوق‌الکترونیک حتی در روستاها نشان از توانمندی ایرانیان و مسوولین دارد و این امر منجر به سهولت فرایند رای‌گیری و اعتماد بیشتر مردم به مسئولان شده است‌.

یک بانویی که در محل صندوق اخذ رای شعبه مسجد صبوری قائمشهر حاضر شده بود در گفت‌وگویی به ایسنا گفت: نعمت جمهوری اسلامی ایران این بود که آزادی و استقلال برای ملت ما ارزانی داشته و وظیفه‌ی ما است تا در همه‌ی عرصه‌های ملی و مذهبی حضوری جدی داشته باشیم.

اسفندیاری ادامه داد: سیستم احراز هویت و رای‌گیری انلاین اتفاق مبارکی بود که از اولین ساعات این رویداد سیاسی اتفاق افتاد؛ هیچ خطایی در این سیستم مشاهده نشد و کار را برای رای دهندگان آسان کرد.

این خانم قائمشهری افزود: تمام تلاش عوامل پشتیبانی ارتباطات کاملا مشهود بوده و به سرعت فرایند رای گیری انجام شد و این از ایجاد شدن صف‌های طویل و خستگی ناشی از انتظار کاسته است.

محمدی یک اقای قائمشهری است که در پای صندوق رای حضور داشت از علت حضور خود گفت: من به وظیفه خود عمل کردم و با رای دادن جلوی دخالت بیگانگان را خواهم گرفت.

وی افزود: با توجه به اینکه با درج مهر در شناسنامه برخی رسانه‌های معاند سعی در سوء استفاده برای تشویش اذهان عمومی داشتند، یادآور شد: امسال برای رفع ابهام برای عدم اجباری بودن شرکت در انتخابات ثبت مهر در شناسنامه حذف شده و انتخابات تمام الکترونیک در سلامت انتخابات و اعلام سریع نتایج اثربخش‌تر بوده و درصد خطا را می‌کاهد.

مشارکت قوی قائمشهری‌ها در دومین مارتن انتخابات نمایندگی مجلس

مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت ۸ صبح امروز در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سوادکوه شمالی و سیمرغ، جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه در استان آغاز شد.

جواد مولایی قرا فرماندار قائمشهر نیز با اشاره به آغاز رای گیری در حوزه انتخابیه قائمشهر، سیمرغ، جویبار و سوادکوه اظهار کرد: ۱۳۷۹ صندوق الکترونیکی اخذ رای در حوزه انتخابیه آماده رای گیری است.

وی گفت: ۴۱۶ شعبه در کل حوزه  رای گیری آماده‌ دریافت آراء مردم هستند.

فرماندار قائمشهر و رییس حوزه انتخابیه مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی افزود: تمام تمهیدات لازم  در ۲۲ حوزه کشور در مرحله دوم  ۸ حوزه تمام الکترونیک است که یکی از حوزه قائمشهر است.

فرماندار قائمشهر افزود: از شروع ساعت رسمی انتخابات تمام شعبات ما انلاین بودند و مردم حضور خود را پر شور نشان داده و در تمام ۴۱۶ شعبه حتی در روستاها نیز انتخابات به صورت الکترونیک در حال برگزاری است.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.