پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مسیرهای گرفتار سیلاب در بلده بازگشایی شدند

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، سیلاب و بارش‌های حاره ای از دامنه کوه‌ها در دو شب گذشته و طغیان رودخانه در بخش بلده، موجب خسارت‌های فراوانی به بخش‌های مختلف زیرساختی و پروژه‌های عمرانی این بخش شده است.جاده دوآب به بلده، مسیرهای مزید، تاکر، دویلات، زرین کمر و دیگر روستاها نیز تحت تاثیر سیلاب قرار گرفتند.

 در این راستا طی تماس تلفنی با بیژن پولادی فرماندار شهرستان نور جویای وضعیت بلده شدیم که وی در گفت‌و گو با ایسنا اظهار کرد: شهرستان نور، بسیار حادثه‌ خیز است.خصوصا فصل‌ بهار شاهد باران های متمرکز در بخش کوهستانی هستیم که سیلاب‌های ناگهانی را به دنبال دارد و باعث مسدود شدن مسیرهای اصلی و فرعی می شود.

فرماندار شهرستان نور با اشاره به اینکه همیشه آمادگی مواجهه با بحران در بخش بلده وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به اعلام وقوع سیل در مسیر اصلی و فرعی این بخش از طریق بخشدار بلده به ستاد بحران و هماهنگی هایی انجام‌ شده از سوی اداره راهداری، شهرداری بلده و بخش خصوصی، ۴ دستگاه لودر، دو دستگاه گریدر، یک دستگاه بیل میکانیکی در منطقه حاضر شدند.

وی با بیان اینکه حدود ۱۲ نقطه از بخش دچار سیلاب شدیدی بود، افزود: مسیرهایی که با گل و لای بسته شده بود خوشبختانه با این تجهیزات و کمک همه عوامل امدادی به صورت موقت بازگشایی شد.

پولادی گفت: یک دستگاه‌ بولدوزر از راهداری استان با هماهنگی صورت گرفته از سوی ستاد مدیریت بحران در حال اعزام به بخش بلده است.

فرماندار شهرستان نور با اشاره به اینکه ما در راه خدمت به مردم آمادگی کامل داریم، یادآور شد: با توجه به اینکه هشدار هواشناسی از قبل داده می شود و همچنین اهمیت موضوع پدافند غیرعامل، از ستاد مدیریت بحران انتظار داریم تا امکانات راهداری  را حداقل دو روز قبل به مناطق اعزام کنند تا مستقر شود.

وی در ادامه با اشاره به آسیب جدی  رودخانه و مسیل منتهی به جاده اصلی روستای تاکر گفت:متأسفانه این سیلاب به یک خودرو پژو ۲۰۶ صندوق دار کاملا آسیب زد و در گل و لای مدفون شد، همچنین مصالح زیادی را وارد مسیر اصلی و خیابان های این روستا کرده است. 

مسیرهای گرفتار سیلاب در بلده بازگشایی شدند

فرماندار شهرستان نور ادامه داد: ضرورت‌ دارد به فوریت برداشت مصالح توسط بیل مکانیکی و چندین دستگاه کامیون انجام شود.

پولادی ادامه داد: طی تماس های تلفنی و هماهنگی های به عمل آمده مقرر شد تا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران و شهرستان نور به فوریت جهت کارشناسی و تصمیم گیری برای تعیین خسارت و همچنین دیواره سازی به روستا اعزام شوند.

وی افزود: طی هماهنگی به عمل آمده یک دستگاه بیل مکانیکی و دو دستگاه کامیون برای برداشت و تسطیح مسیر به روستای تاکر در بلده اعزام خواهد شد.

مسیرهای گرفتار سیلاب در بلده بازگشایی شدند

 با توجه شرایط و و ضعیت کنونی بخش بلده و مشکلات پیش رو، دو گروه تخصصی از سوی جهاد کشاورزی شهرستان نور به این بخش اعزام شده و بر اساس بررسی های به عمل تاکنون این خسارت ها شامل ۱۸ سردهنه کشاورزی، کانال های انتقال آب زراعی به متراژ یک کیلومتر که برخی سنتی و برخی هم در دامنه کوه و مسیل دره قرار گرفته بودند، آب گرفتگی اراضی زراعی و از بین رفتن محصولات زراعی به مساحت ۴۰ هکتار، اراضی باغی به مساحت ۶۰ هکتار، یک واحد دامی با تخریب ۵۰ درصدی و پل و راه بین مزارع به مساحت ۵ کیلومتر نیز اعلام شده است.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.