پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مسؤولان با برطرف کردن مشکلات اقتصادی وفای عهد کنند

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی صبح امروز در مراسم اقامه نماز بر پیکر مطهر شهید رضا شیخی در ستاد فرماندهی انتظامی مازندران اظهار کرد: کربلا و عاشورای حسینی تابلوی زیبایی از وفا و جفا است؛ وفایی که هیچ حد و حصر و مرز واقعا ندارد.

وی با بیان اینکه نهایت وفای بی‌نهایت یاران امام حسین(ع) در مقابل جفای بی‌نهایت دشمنان در حق ایشان می‌بینیم، افزود: از ویژگی‌های مهم مؤمنان وفای به عهد و میثاق بود که در احادیث ما وفای به عهد یکی از نشانه‌های راستین مسلمانان است‌.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: وفا در آیین و دین ما جایگاهی بسیار با ارزش و در مقابل جفا بسیار خطرناک بود و نشانه نفاق است.

محمدی لائینی با اشاره به اینکه انسان مومن نباید نفاق داشته باشد، تصریح کرد: وفا را در تابلوی عاشورا به زیبایی می‌بینیم.

وی اظهار کرد: امروز هم نمونه‌های زیبایی از وفا و صفا در جامعه اسلامی مشاهده می‌کنیم؛ رویش‌هایی که ما در حوزه وفا و صفا مشاهده می‌کنیم بسیار بسیار زیاد است؛ به‌طوری‌که در این مقطع از تاریخ ملت ما ۲۳۰هزار شهید یعنی انسان‌های مظهر وفا و صفا تقدیم راه حق و حقیقت کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه هر کدام از شهیدان ما نمونه‌های ارزنده و درخشنده از وفای به رهبرشان، دین‌شان، مملکت‌شان و مردم‌شان بودند، افزود: چهار شهید عزیزی که از حوزه پلیس و نیروی پرافتخار انتظامی وفاداری خود را نشان دادند و خانواده خود را سرافراز کردند.

محمدی لائینی با اعلام اینکه شهیدان خودشان پیام حیات و زندگی دارد، تصریح کرد: مکتبی که امام حسین(ع) دارد این مکتب از مرگ و شهادت هیچ باکی ندارد، بزرگ‌ترین نقطه قوت ما همین موضوع است.

وی ادامه داد: دشمنان همه چیز را می‌توانند بر آن فائق آیند اما چیزی بالاتر از سلاح شهادت نیست، دشمنان در مقابل این سلاح یعنی فرهنگ شهادت خلع سلاح و ناکارآمد هستند‌.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه شهید شیخی وفای خود را نشان داد و آخرین شهید نیست، اظهار کرد: امروز وظیفه ما این است یک عمر در مقابل امام حسین(ع) سلام دادیم و گفتیم ای کاش با شما بودیم باید ارادت ورزی و ابراز احساسات نسبت به اسوه شهیدان در زندگی ما خود را نشان دهد.

محمدی لائینی یادآور شد: امروز وفای نیروهای امنیتی در این است که در حوزه امنیت پایداری، دقت و مراقبت‌های خود را به نحو احسن نشان دهند؛ وفای نهادهای امنیتی و اطلاعاتی به این است که هوشیار و بیدار باشند.

وی یادآور شد: باوجود اینکه ۱۸ دستگاه فرهنگی در جامعه داریم اما با این حال در جامعه معضل فرهنگی داریم که معلوم می‌شود که در حوزه فرهنگ مساله را جدی نگرفتیم و وفای خودمان را آنگونه که باید نشان ندادیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران اضافه کرد: اگر ما در برخورد با اغتشاشات و ناهنجاری‌ها و قبح‌زدایی از بسیاری حرام‌های سیاسی و شرعی فقط بخواهیم به برخوردهای سلبی قناعت کنیم قطعا ناکارآمد است و باید کارهای فرهنگی خودمان را هم داشته باشیم.

محمدی لائینی بیان کرد: وفای دستگاه‌های اجرایی هم این است امور مربوط به اقتصاد، عمرانی و آبادانی مملکت را جدی بگیرند و به این مردم شهید داده باوفا برسند و کم و کسری‌ها را ببینند و مساله‌ها را حل کنند.

وی با اعلام اینکه مازندران ما پنج مساله اصلی و مشترک دارد، اظهار کرد: تیم استاندار مازندران مساله‌یابی خوبی انجام دادند و تشکیلات سپاه در طرح توسعه خودشان در این حوزه‌ها فعالیت‌های خوبی کردند لازم است بنشینید این مساله‌ها را حل کنید.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: مردم ما که طی دهه‌های قبل وفای خود را نسبت به انقلاب نشان دادند امیدواریم امیدوارتر شوند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.