پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مردم فیلتر اصلی در انتخابات محسوب می‌شوند

0

حجت الاسلام علی اصغر زکوی روز پنجشنبه در همایش توجیهی و آموزشی هیات های نظارت شهرستانی در ساری افزود: ما بر اساس قانون مواردی چون التزام به اسلام ، ولایت فقیه و برخی دیگر موارد را برای تایید صلاحیت داوطلبان در نظر می گیریم و بر اساس آن صلاحیت داوطلبان را تایید یا رد می کنیم و یا عدم احراز صلاحیت می زنیم.

وی با اظهار این که فیلتر و تایید صلاحیت اصلی برای داوطلبان از جمله شایسته سالاری ، توانمندی برای ورود به مجلس و سایر موارد در اختیار مردم قرار دارد، گفت: ما باید در انتخاب فرد اصلح به مردم کمک کنیم.

جدیت در تحقیقات محلی 
رئیس هیات نظارت شورای نگهبان در مازندران همچنین از تحقیقات محلی به عنوان یکی از ابزارهای سنجش صلاحیت نامزدها یاد کرد و خطاب به ناظران شهرستانی گفت: ما به عنوان هیات های نظارت بر انتخابات تحقیقات محلی را جدی بگیریم.

وی افزود: البته این کار را هیات های اجرایی نیز می توانند انجام دهند تا بتوانیم افراد شایسته را برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی به مردم معرفی کنیم.
زکوی گفت: ما باید مردم را در انتخاب فرد اصلح و دارای تفکر انقلابی برای رفتن به مجلس شورای اسلامی کمک کنیم و این کار نیازمند دقت نظر بیشتر در بررسی صلاحیت ها دارد و همه ما باید به وظایف خود عمل کنیم.
وی اضافه کرد: همه ما باید فعالیت های خود را در بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی بر اساس قانون انجام دهیم و اخلاق را در این بررسی ها رعایت کنیم تا حقی از هیچ یک از داوطلبان ضایع نشود.
او ادامه داد: هیات های نظارت در تمام مراحل انتخابات باید حضور جدی داشته باشند و هرگونه سهل انگاری در این حیطه قابل پذیرش نخواهد بود و امیدواریم که هیات های نظارت و اجرایی بتوانند به خوبی به وظیفه قانونی و اخلاقی خود در انتخابات عمل کنند. 
تامین امنیت انتخابات با ۱۲ هزار نیرو
فرمانده انتظامی مازندران نیز در این همایش گفت: حدود ۱۲ هزار نفر کار تامین امنیت برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان را بر عهده دارند و ساماندهی لازم نیرویی نیز انجام شده است.
سردار سیدمحمود میرفیضی افزود: تلاش ما این است که تمام نیروهای تامین کننده امنیت انتخابات مجلس شورای اسلامی در مازندران را از بین نیروهای انتظامی داشته باشیم و همانند سایر انتخابات امنیت آن را با تمام قوا انجام خواهیم داد.
وی با اشاره به حوادث اخیر پس از اصلاح قیمت بنزین در کشور، اظهار داشت: خوشبختانه ما در مازندران مشکل امنیتی خاصی نداشتیم و مردم ما با حضور بموقع در صحنه توانستند توطئه استکبار جهانی را خنثی کنند و ملت همانند گذشته بخوبی در صحنه حاضر شدند.
همایش توجیهی و آموزشی هیات های نظارت شهرستان ها و بخش های استان مازندران صبح امروز با حضور رئیس کل دادگستری، رئیس ستاد انتخابات استانداری ، فرمانده انتظامی و رئیس هیات نظارت شورای نگهبان در مازندران در مجتمع پیامبر اعظم (ص) دانشگاه علوم پزشکی مازندران در جاده فرح آباد برگزار شد.
انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفند ماه سال جاری برگزار می شود. مازندران با ۹ حوزه انتخابیه،  ۱۲ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.