پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

محدودیت‌های تردد کرونایی همچنان در مازندران برقرار است/ اعمال قانون حدود 150 هزار خودرو در تردد شبانه

0


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، نصرالله بیگلری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جاده‌های مازندران نسبت به سایر استان‌ها با توجه به قابلیت‌های که دارد بسیار پرتردد است.

وی با اشاره به ایجاد محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های کرونایی گفت: برابر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از آذرماه شاهد ایجاد محدودیت برای تردد در مازندران هستیم ۴۰۰ نیروی راهور و پلیس راه در این زمینه مشغول فعالیت هستند.

رئیس پلیس راهور مازندران خاطر نشان کرد: از ابتدای طرح تاکنون ۱۴۵ هزار و ۶۰۰ دستگاه خودرو اعمال قانون شدند که ۸۴ درصد از خودورها در شب تردد داشتند.

وی با اعلام اینکه همه کارت‌های تردد به جز کارت‌های شبانه فاقد اعتبار است، گفت: افراد بومی هر شهرستان مجاز به تردد هستند و ملاک تردد خودروی افراد منوط به ارائه کارت ملی متعلق به هر شهرستان، داشتن پلاک خودرو بیمه نامه مرتبط با شهرستان، کارت شناسایی ادارات، نهادها و یا برگه‌های ماموریت اداری و پروانه کسب و سند مالکیت است.

بیگلری خاطر نشان کرد: هزار و ۷۰۰ نفر از افرادی که نسبت به اعمال جریمه اعتراض داشتند برای بررسی به پلیس راهور مراجعه کردند.

وی با اعلام اینکه محدودیت‌های طرح کرونایی همچنان ادامه دارد، گفت: برای اجرای دستورات جدید منتظر ابلاغیه‌های جدید هستیم.

رئیس پلیس راهور مازندران درباره حجم تصادفات، گفت: در ۱۱ ماهه سال جاری ۱۵۵ نفر از هموطنان استانی جان خودشان را از دست دادند که از این تعداد ۴۷ درصد عابر پیاده، ۲۱ درصد موتور سیکلت سوار بود و سه هزار ۹۶۵ نفر مصدوم شدند که نسبت به سال گذشته ۶ درصد کاهش داشته است، ۷۴ درصد تصادفات منجر به فوت شده است و ۷۷ درصد فوتی‌ها عابر پیاد، آمل، بابل، قائمشهر، نور،بهشهر، ساری و تنکابن بوده است.

وی خاطر نشان کرد: زیرساخت، خودرو، عامل انسانی و آب هوا در بروز تصادفات نقش دارد که اگر دستگاه‌های امدادی پای کار باشند شاهد کاهش تصادفات هستیم.

بیگلری با اعلام اینکه ۵۷ درصد تصادفات ناشی از عدم توجه به جلو است، گفت: این عدم توجه عوامل مختلفی مانند استفاده از لوازم الکترونیکی، صحبت با تلفن همراه و سایر موارد است که تنها با رعایت این اصول شاهد کاهش بسیار زیاد تصادفات هستیم.

وی خاطر نشان کرد: خط قرمز پلیس راهور برخورد با تخلفات حادثه ساز، سبقت،سرعت غیرمجاز و حرکات مارپیچ است که هم ۷۲ ساعت توقیف داشته و اعمال قانون انجام می‌شود.

رئیس پلیس راهور استان مازندران در ارتباط با اقدامات انجام شده برای فعالیت مراکز پلاک گذاری استان، گفت: در همه ۲۲ شهرستان‌ فعالیت تعویض پلاک برقرار است و در چهار شهرستان نوبت دهی اینترنتی انجام می‌شود.

 

 

 /۸۶۰۰۴/ج




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.