پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران پایلوت کارآزمایی کنژوگه/ ایرانیان در انتظار صادرات

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، محمد رضا پارسایی مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مازندران طی گفت‌وگویی اظهار کرد: واکسن ایرانی کوبایی کنژوگه محصولی فاخر حاصل تلاش دانشمندان جوان و باانگیزه انستیتو پاستور ایران و کشور کوبا است که نشان از اراده و تسلط بر علوم جوانان ایرانی دارد. 

وی با بیان اینکه مازندران به‌عنوان یکی از استان‌های پایلوت در مرحله کارآزمایی واکسن کنژوگه انتخاب شده است، گفت: در ستاد ملی مبارزه با کوید ۱۹ و وزارت بهداشت و درمان، هفت استان هرمزگان، همدان، زنجان، کرمان، یزد، اصفهان و مازندران به‌عنوان استان‌های معین انتخاب شده که استان مازندران در منطقه شمال در این لیست قرار گرفته است.

پارسایی در ادامه افزود: در انتخاب استان‌های پایلوت، شروط جغرافیایی، اقلیمی و ظرفیت و توانمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی استان‌ها لحاظ شده است که استان مازندران با دارا بودن دو دانشگاه علوم پزشکی تعداد ۶۰۰ نفر را واکسینه کرده است.
 
مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر اینکه این واکسن تا ۹۴ درصد ایمنی ایجاد می‌کند، تصریح کرد: تاکنون هیچ یک از دریافت‌کنندگان دز اول این واکسن دچار مشکل و یا عوارض حاد ناشی از تزریق نشده اند.

این مسوول این موفقیت را ارزشمند توصیف و تاکید کرد: این مهم با همت و تلاش دانشمندان ایرانی انجام پذیرفت که نشان‌دهنده توان و ظرفیت بالای حوزه پژوهش و دانش بهداشت و درمان است.

وی پیرامون حوزه بهداشت و درمان گفت: بی‌شک این واکسن با این قدرت تاثیرگذاری و کم‌ترین آسیب در آینده‌ای نزدیک به صادرات انبوه خواهد رسید.

پارسایی یادآور شد: واکسن کنژوگه بعد از پشت سرگذاشتن مرحله کارآزمایی بالینی به تولید انبوه خواهد رسید و در واکسیناسیون عمومی استفاده خواهد شد و همچنین کشورهای دیگر نیز می‌توانند نسبت به خرید این واکسن از ایران اقدام کنند که ارزآوری نیز برای کشور در برخواهد داشت.

 /۸۶۰۴۸/


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.