پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران میزبان ۱۰ شهید دفاع مقدس می‌شود/ تشییع خودرویی در ۶ شهر

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از میزبانی مازندران از ۱۰ شهید دفاع مقدس در ایام وفات حضرت زینب (س) خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد، هشت شهید گمنام و دو شهید با هویت هستند.

وی گفت: پیکرهای شهدا عصر جمعه هشتم اسفند وارد استان مازندران می‌شود و در میدان جانبازان قائم‌شهر مورد استقبال مردم و بسیجیان قرار می‌گیرد.

ملکی با بیان اینکه پیکرهای شهدا پس از مراسم استقبال، به‌صورت خودرویی و موتورسواران تا ساری تشییع می‌شوند، گفت: پیکر شهدا پس از ورود، در خیابان‌های ساری تشییع خواهند شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اعلام مکان‌های تشییع خودرویی ادامه داد: شهدا از بلوار پاسدارن به سمت بلوار آزادی و میدان ساعت تا میدان شهدا و میدان هلال احمر تشییع شده و پس از آن، تشییع خودرویی در مسیر بلوار دفاع مقدس به سمت میدان ولیعصر (خزر) و جاده فرح آباد برگزار می‌شود.

این مسؤول ادامه داد: پیکرهای پاک شهدا از ششصد دستگاه به سمت میدان ساعت و از آنجا تا خیابان انقلاب، میدان امام حسین (ع)، بلوار ارتش و بلوار عسکری محمدیان به صورت خودرویی تشییع خواهند شد.

ملکی تصریح کرد: شهدا پس از تشییع خودرویی برای برگزاری مراسم شب وداع استانی به حسینیه عاشقان کربلا منتقل شده و مراسم شب وداع تلویزیونی بدون حضور جمعیت برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: پیکرهای هشت شهید گمنام پس از مراسم وداع تحویل نمایندگان شهرهای رامسر، چالوس، آمل و بهشهر می‌شود و پیکر دو شهید با هویت نیز در اختیار مسوولان شهرهای قائمشهر و محمودآباد قرار خواهد گرفت.

ملکی اضافه کرد: پیکر شهدا در روز وفات حضرت زینب (س) برای انجام برنامه‌های شهرستانی در اختیار مسئولین شهرهای مربوطه خواهد بود و مراسم تشییع نیز در روز یکشنبه دهم اسفند ساعت ۱۰ صبح در شهرهای مورد نظر برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: شهرستان بهشهر میزبان دو شهید ۲۱ شهید ساله از تک دشمن در سال ۶۷ در منطقه فاو و ۱۸ ساله از عملیات کربلای پنج شلمچه خواهد بود که در دانشگاه آزاد بهشهر خاکسپاری می‌شوند.

این مسؤول دو شهید دانشگاه آزاد چالوس را ۲۰ و ۱۷ ساله به ترتیب از عملیات کربلای پنج شملچه و عملیات والفجر یک در فکه اعلام کرد و افزود: همچنین دو شهید آمل، ۲۴ ساله از عملیات کربلای هشت در شلمچه و ۱۸ ساله از عملیات محرم شرهانی هستند که در دانشگاه آیت الله آملی تدفین می‌شوند.

وی همچنین سن دو شهید رامسر را ۱۸ و ۲۷ ساله به ترتیب از عملیات محرم منطقه شرهانی و عملیات والفجر یک منطقه فکه اعلام کرد که در پارک شهرداری (شهدا) خاکسپاری خواهند شد.

ملکی همچنین با اشاره به شناسایی پیکر دو تن از شهدای دفاع مقدس گفت: پیکر سرباز وظیفه ارتشی شهید “علی اکبر محمدی” فرزند “جان محمد” که در تاریخ ۱۰/۱۱/۱۳۵۹ در درگیری میمک به شهادت رسید، پس از ۴۰ سال به زادگاهش قائمشهر باز می‌گردد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران ادامه داد: خبر بازگشت این شهید توسط مسوولان استانی و شهرستانی به خانواده این شهید اطلاع‌رسانی شده است، اطلاعات مربوط به دیگر شهید با هویت پس از اطلاع‌رسانی به خانواده به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

 /۸۶۰۴۸/ج

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.