پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

لغو مراسم افتتاح آب‌شیرین کن نکا تحت تاثیر جلسه اضطراری رئیس جمهوری

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مراسم افتتاح آب شیرین کن نیروگاه شهید سلیمی نکا به روش RO قرار بود امروز به صورت ویدئوکنفرانسی وزیر نیرو تحت عنوان پویش هر هفته الف_ب_ ایران و مسئولان استانی در نیروگاه نکا برگزار شد.

با وجود تدارکات اولیه برای افتتاح این مراسم حدود 15 دقیقه تا زمان شروع این مراسم در نیروگاه نکا به رسانه‌ها اعلام شده که این برنامه به دلیل جلسه اضطراری رئیس جمهور و وزیر نیرو به دلیل خاموشی‌های اخیر لغو شده است.

این مراسم در حالی لغو شده که اسکندری معاون وزیر نیرو از تهران عازم محل برگزاری مراسم افتتاحیه در نیروگاه شهید سلیمی نکا شده است.

نماینده ولی فقیه و استاندار مازندران میهمان استانی این مراسم بودند که استاندار به دلیل جلسه دیگری در استانداری،  مهدی رازجویان معاون عمرانی را به عنوان نماینده به این مراسم فرستاده است.

گفته شده که غیر از این مراسم وزیر نیرو سه مراسم افتتاحیه دیگر را در دستور کار داشته است، به نظر می‌رسد این جلسه اضطراری به دلیل قطعی برق روزهای اخیر بوده است، بسیاری از مردم مازندران روز گذشته حدود 6 ساعت برق نداشتند.

با توجه به پیش بینی وضعیت موجود توسط سازمان‌های مرتبط با هواشناسی چرا نهاد ریاست جمهوری درست در وسط بحران گرما نسبت به برگزاری جلسات از این دست اقدام کرده است.

تامین نیازمندی‌های برق نیاز به زیرساخت‌های جدی دارد که با برگزاری جلسات اضطراری امکان رفع مشکلات موجود فراهم نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، تصفیه خانه آب شیرین کن نیروگاه نکا به منظر تامین آب مورد نیاز نیروگاه و جلوگیری از برداشت‌های آب سه چاه عمیق این منطقه در دستور کار متولیان قرار گرفته است.

این پروژه داری دو فاز است که در فاز اول حدود 2میلیون متر مکعب آب تصفیه می‌شود و تا تکمیل پروژه میزان آب قابل تصفیه نیروگاه 6 میلیون متر مکعب است که مصرف آب مورد نیاز نیروگاه 4میلیون متر مکعب است، این پروژه با اعتبار حدود 85 میلیارد تومان قرار بود امروز به بهره‌برداری برسد.

 /86004/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.