پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

لزوم شناخت و آشنایی با حکمت روزه/ شهید مطهری خدمات دینی فراوانی داشت

0


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از مقام شامخ استاد شهید مطهری، اساتید حوزه علمیه کوتنا و استاد شاخص حوزه علمیه مازندران آیت‌الله حاج شیخ علی فقیهی، با تبریک ماه رمضان، ولادت امام حسن مجتبی (ع) و هفته معلم اظهار کرد: امید است که همه ما شهید مطهری را الگو قرار دهیم، اخلاص، تلاش، علم، خستگی‌ناپذیری، تقوا، دینداری، دردمندی، آسیب‌شناسی از اوضاع و احوال جامعه از صفات و اقدامات او بوده است.

وی با بیان اینکه شهید مطهری، برای خدمات دینی و زحمات فراوانی کشید، گفت: ما الان از نتیجه زحمات وی استفاده می‌کنیم همه آثارش خوب است و به فرموده امام راحل، جوانان با آنها آشنا شوند و مطالعه کنند، جوانی که با کتاب‌های مطهری آشنا و مسلمان شود دچار برخی آسیب‌ها نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه این ماه، ماه روزه است روزه یک پیکره ظاهری دارد، بیان کرد: ما باید از خیلی چیزها روزه داشته باشیم تا به کمالات برسیم اگر ریاضت از آن لذت‌ها و شهوات نداشته باشیم از بسیاری از ضیافت‌ها هم محروم خواهیم بود.

لایینی با اشاره به اینکه روزه، ریاضت و مقدمه برای ضیافت است، یادآور شد: ما باید با حکم و حکمت روزه آشنا شویم، نباید به حکم فقط قناعت کنیم و باید با حکمت آنها آشنا شویم این نمادی است برای اینکه ریاضت‌ها انسان را به ضیافت‌ها می‌رساند.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم به ضیافت‌الله در آخرت برسیم باید مرارت‌های دنیا را تحمل کنیم، باید صبر کنیم ریاضت بکشیم، اگر لذایذ را ترک نکنیم به توفیق و ریاضت نمی‌رسیم، اگر مناسک را در ظاهر ببینیم چندان سیرابی در آن وجود نخواهد داشت، عمق و باطن ندارد، به حکمت‌ها توجه کنیم، این نماز و روزه نمادی برای بسیاری از اهداف و غایات است.

 /۸۶۰۴۱/ج




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.