پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

لزوم توجه به سخنان رهبری درباره انتخابات

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی خطیب جمعه ساری در نماز جمعه این هفته مصلی ساری ضمن تاکید بر تقوا، اظهار کرد: تقوا را باید در مقابل امور دنیایی و اخروی پیشه کنیم تا در مقابل انواع ویروس‌ها و شیطان در امان بمانیم.

وی گفت: امام علی (ع) همواره خودش و مردم را به تقوا سفارش کرد چرا که خداوند  همه امور را با علم و دانش آغاز کرد و در روز معاد همه امور به او برمی‌گردد، پس باید به هر شکلی که می‌توانیم زبان نصیحت و سفارش به‌کار بگیریم و در این میان از خودمان غافل نشده و اول خودمان را سفارش کنیم.

محمدی‌لائینی تصریح کرد: سفارش و نصیحت باید در مسیر توجه به خوبی‌ها باشد چرا که گناهکاران نصیحت و سفارش به بدی‌ها را مدنظر قرار می‌دهند، نباید اعمال‌مان بدون کارشناسی و علم صورت بگیرد بلکه عقل‌بنیان، علم‌بنیان و دانش‌بنیان باشد، ولی امروز بسیاری از اقدامات سفارشی بوده و کارشناسانه نیست.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: فراموش نکنیم که بازگشت همه چیز به‌سوی خدا است، اعمال و اقدامات امروز ثبت و ضبط شده و در روز قیامت در مقابل‌مان نمایش داده می‌شوند، بنابراین باید کارهای‌مان را راست و ریست کنیم.

خطیب جمعه ساری با اشاره به اینکه بهترین میراث پدر و مادر به فرزند میراث تقوا است نه میراث مال! اضافه کرد:  تقوا، نصیحت و موعظه، علم و معرفت و اخلاق و دیانت بهترین ارثی است که یک والدین مسؤولیت‌پذیر به فرزندان‌شان می‌دهند و با این کار حق را تمام می‌کنند.

این مسؤول با اشاره به مناسبت روز، گفت:  امروز روز قانون و آغاز هفته مجلس است، مقام معظم رهبری به همین مناسبت سخنان بسیار پرنکته‌ای داشتند و فردا روز پهلوانی و ورزش سنتی زورخانه‌ای است که باید تقویت و ترویج شود چرا که فضای این ورزش فرهنگی و اعتقادی است.

وی با اعلام اینکه در مازندران ۱۹ نفر از ورزشکاران نامدار از رویارویی با رقبای خود در رژیم صهیونیستی امتناع کردند، اظهار کرد: روز آینده مراسم تجلیل و تقدیر از این ورزشکاران برگزار خواهد شد.

محمدی‌لائینی یادآور شد: دوشنبه روز جهانی بدون دخانیات است، متاسفانه در مورد تبعات مصرف سیگار و قلیان تبلیغات چندانی صورت نمی‌گیرد در حالی که اینها هم دخانیات مقدمه اعتیاد است، ولی مشاهده می‌شود برخی از محافل با نام مکان‌های سنتی در حال ترویج اعتیاد به مواد مخدر هستند و والدین و مسؤولان باید توجه کنند.

خطیب جمعه ساری با اشاره به خاموشی‌های بی‌ضابطه اخیر که منجر به ضرر و زیان کارخانجات صنعتی و تولیدکنندگان شد، گفت: باید دو ساعت قبل از خاموشی اعلام شود، بعضی از صنایع با توان زیر پنج مگاوات کار می‌کنند که از گرانی برق نالان هستند، مابقی با توان بالای پنج مگاوات مصرف دارند که آنها هم ضرر کردند گلایه را به شورای گفت‌وگوی ملی ارسال کردند، ما تقاضا داریم، به این درخواست توجه شود‌.

این مسؤول با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در روز گذشته، خطاب به مردم افزود: کاندیداها انتخابات را صحنه جنگ قدرت قرار ندهند، انتخابات صحنه رقابت نیست مردم را از رقیب نترسانید، شعارهای غیرواقع‌بینانه سر ندهید، طرفداران کاندیداها بدانند برنامه مخالفان به جان انداختن طرفداران است، انتخابات یک روز برگزار می‌شود اما اثر آن تا چند سال باقی می‌ماند‌.

وی بیان کرد: رهبری فرمودند؛ آنها که مردم را از شرکت در انتخابات منع می‌کنند دلسوز مردم نیستند، انتخابات حق و تکلیف مردم است، مسئله بیکاری جوانان، معیشت طبقات ضعیف و مافیای واردات که کمر تولید را می‌شکند مسئله امروز است، باید مورد توجه مسؤولان باشد.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.