پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

قیمت خرید تضمینی نارنگی در مازندران/ هرکیلو 7500 تومان

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حسن عنایتی کلیجی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در بازدید از باغ‌های مرکبات استان اظهار کرد: مازندران دارای ۱۱۵ هزار هکتار سطح زیرکشت ارقام مرکبات است که پیش‌بینی می‌شود امسال ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن مرکبات در استان تولید شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۷۰ درصد نارنگی پیش‌رس در استان مازندران برداشت شد و وارد فاز برداشت انشو شدیم و برداشت پرتقال هم از ۱۵ آبان ماه آغاز خواهد شد، ادامه داد: سرانه مصرف مرکبات هر ایرانی ۳۱ تا ۳۲ کیلوگرم است و با توجه به میزان تولید مرکبات در مازندران این میزان بالاتر از نیاز مصرف داخل است و باید برای بازار خارج کشور و صنایع تبدیلی چاره اندیشی شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: هر ساله مازاد تولید مرکبات در استان داریم و و باید دنبال توسعه بازارهای صادراتی هدف باشیم و فکری برای صنایع تبدیلی شود چرا که بخشی از تولید مرکبات مازندران قابلیت فرآوری را دارد.

عنایتی از خرید تضمینی نارنگی از سایز ۸۰ گرم به بالا با قیمت ۷ هزار و ۵۰۰ تومان در سبدهای هشت کیلوگرمی در مازندران خبر داد و گفت: خرید تضمینی از امروز از سوی تعاون روستایی در همه شهرستان‌ها انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: میوه‌های صنعتی هر کیلوگرم ۴ هزار تومان از سوی سازمان تعاون روستایی خریداری می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران به مگس میوه مدیترانه ای در باغ‌های استان اشاره کرد و گفت: امسال جزو سال‌هایی بود که مگس میوه به باغات خسارت جدی وارد کرد و در باغ‌هایی که یکنواختی محصول داشتیم شاهد کمترین خسارت بودیم اما باغاتی که یکنواختی محصول وجود نداشت کنترل این آفت مشکل بوده و خسارت‌های فراوانی را به محصول وارد کرد.

این مسؤول اضافه کرد: امسال ۹۰ هزار هکتار از باغ‌های مازندران رصد و پیش‌آگاهی کنترل مگس میوه در آن انجام شده است.

 /۸۶۰۳۵/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.