پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

قلع‌وقمع تغییرات کاربری غیرمجاز در کلاردشت و رامسر

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان‌های کلاردشت و رامسر از اجرای دستور قضایی تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها برای صدور حکم قلع و قمع تغییرات کاربری غیرمجاز و بازگشت به تولید اراضی کشاورزی در این شهرستان‌ها خبر دادند.

عباس درزی‌نیا، مدیر جهاد کشاورزی کلاردشت صبح امروز و در جمع خبرنگاران در این ارتباط گفت: به دنبال صدور دستور قضایی دادستان کلاردشت، اکیپ اجرای احکام‌ قضایی شامل رئیس امور اراضی، واحد حقوقی‌، گشت ۱۳۱ مدیریت‌ جهاد کشاورزی شهرستان‌، با همراهی‌ نماینده دادستان و عوامل نیروی‌ انتظامی، ضمن حضور در روستای «کلمه» اقدام به‌ قلع و قمع مستحدثات غیرمجاز خارج از طرح هادی مصوب روستای فوق کردند.

درزی‌نیا افزود: با کسب دستور قضایی، دیوارکشی، احداث سوله، انباری، جاده سازی و حفر چاه غیرمجاز در این روستا قلع و قمع و ۲۳ هزار مترمربع از اراضی آزادسازی و به چرخه تولید بازگشت.

در همین راستا علی ابوالحسنی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامسر صبح امروز نیز از قلع و قمع یک فقره تغییر کاربری غیرمجاز واقع در دهستان سخت سر این شهرستان با هماهنگی دستگاه‌های قضایی و انتظامی نام برد و افزود: این مورد تغییر کاربری غیرمجاز به مساحت تقریبی ۲۰۰۰ مترمربع در روستای سفیدتمشک از دهستان سخت سر بخش مرکزی که شامل پنج قطعه دیوارکشی، قطعه بندی و ۲ بنای غیرمجاز بود که با حضور نماینده دادستان، مدیر جهاد کشاورزی، رئیس و کارشناسان امور اراضی شهرستان و مامورین انتظامی قلع و قمع شد.

ابوالحسنی تاکید کرد: با هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز برخورد جدی و قانونی می شود و اخذ مجوز از کمیسیون تبصره ۱ ماده ۱ جهاد کشاورزی به منظور ساخت و ساز در زمین های کشاورزی الزامیست.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.