پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

قصور پزشکی؛ علت احتمالی مرگ خانم 40 ساله در ساری/بررسی نهایی پرونده در دادسرای نظام پزشکی

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، قصه این گزارش از ابتدا تلخ و شکننده است؛ مرحومه فاطمه رستمیان بانوی چهل ساله به دلیل جراحی معده برای کاهش وزن به یکی از مراکز درمانی خصوصی در مازندران مراجعه و حدود ۱۵ روز بعد از انجام جراحی به دلیل عفونت‌های ناشی از عمل در بیمارستان فوت می‌کند.

این مطلبی بود که در فضای مجازی منتشر شده است؛ البته در فضای مجازی بحث قصور پزشکی هم مطرح شده بود که ما تلاش داریم در این گزارش تا آنجایی که افراد پاسخگو باشند افراد درگیر در این ماجرا حرف‌های خودشان را مطرح کنند.

خواهر مرحوم رستمیان به وکلات از خانواده در حالی که حال روز خوبی نداشت اما برای احقاق حق و جلوگیری از تضییع شدن حقوق افراد دیگر  با دل سوخته و قلبی رنجور پای گفت‌وگو نشست.

درباره حضور در بیمارستان و انجام عمل دردهای پس از جراحی، صحبت به میان آورد، از تلاش‌های دلسوزانه خانواده و از رفت و آمدهای مکرر به مراکز درمانی که برای کاهش درد و رنج ناشی از عمل با ما حرف زد، از کم توجهی پزشک معالج به شدت گلایه کرد.

از متولیان دانشگاه علوم پزشکی مازندران و نظام پزشکی هم گلایه داشت که چرا فردی که چندین سابقه قصور پزشکی را در پرونده خویش دارد دست به تیغ جراحی بزند؟ البته این اظهارات را به استناد موارد مطرح شده در فضای مجازی و گزارش یکی از رسانه‌ها بیان کرده است.

*مصاحبه‌ای که به مذاق پزشک معالج خوش‌آیند نبود

پزشک معالج رسانه‌ای شدن این موضوع را محل اشکال دانست و گفت: آنچه اتفاق افتاده مربوط به نظام پزشکی، پزشکی قانونی و دادسرا بوده و به دیگران ارتباطی پیدا نمی‌کند.

وی در پاسخ به این سؤال که در رسانه‌ها مطرح شده که شما پیش از این پرونده قصور دیگری هم داشتید، با توهین به خبرنگار نسبت به قطع تلفن اقدام کرد!

بر اساس اطلاعات دریافتی خبرنگار فارس، پرونده فوت این بیمار هنوز در اختیار نظام پزشکی استان مازندران قرار نگرفته است.

*گزارش تشریح فوت بیمار توسط پزشکی قانونی

علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران درباره علت فوت این بیمار، اظهار کرد: این بیمار در بخش خصوصی تحت درمان قرار گرفته که با نظر پزشک بعد از عمل جراحی از بیمارستان ترخیص می‌شود.

وی با اعلام اینکه تداوم دردهای ناشی از جراحی، بیمار را راهی بیمارستان دولتی در مرکز استان کرده که در این مرکز درمانی پس  از مشاهده جمع شدن مایع در بدن و شکم بیمار اقدام به عمل جراحی اضطراری کردند که در نهایت بیمار فوت کرده است.

*پرونده در دست بررسی است

محمد ابراهیمی ساروی رئیس نظام پزشکی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس درباره وضعیت این پرونده و اقداماتی که انجام شده است، گفت: هنوز این پرونده در اختیار نظام پزشکی قرار نگرفته پس از بررسی در این ارتباط اعلام نظر می‌شود.

*بررسی نهایی پرونده در دادسرای نظام پزشکی

تورج اسدی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران، اظهار کرد: وضعیت رسیدگی به این پرونده ممکن است طولانی باشد به این دلیل که این خانم به چندین مرکز درمانی استان مراجعه داشته است.

وی با اعلام اینکه مرجع رسیدگی به پرونده‌های پزشکی دادسرای نظام پزشکی است، افزود:  اجازه یا عدم اجازه به فعالیت پزشکان پس از اشتباهات یا قصور نیاز به رای دادسرای نظام پزشکی است.

به گزارش فارس، نتیجه بیشتر پرونده‌هایی که در دست بررسی قرار دارد، اطلاع‌رسانی نمی‌شود، اصحاب رسانه قول‌های زیادی از مسؤولان درباره اعلام نتایج پرونده انتشار دادند اما نتایج کمتر پرونده‌ای روی میز رسانه‌ها قرار گرفته است.

 /۸۶۰۰۴/غ/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.