پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فصل جابه‌جایی و مهاجرت در طبیعت مازندران

0

کوروس ربیعی درباره وضعیت حضور پرندگان مهاجر در طبیعت استان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: در دوران پایان فصل تابستان و شروع فصل پاییز هستیم که فصل جوجه‌آوری پرندگان تابستان‌گذران به پایان رسیده و با تغییرات دمایی محیط برای ورود پرندگان مهاجر آماده می‌شود.

وی با بیان اینکه فصل جابجایی و مهاجرت‌ پرندگان است، گفت: باتوجه به محدودیت منابع آبی باید زیستگاه‌ها  محیط امن و محیط تغذیه‌ای باشند.

مسؤول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست مازندران اضافه کرد: تالاب‌ها، یکی از حساس‌ترین محیط‌ها برای تغذیه پرندگان مهاجر است.

ربیعی با اعلام اینکه گونه‌هایی از  کاکایی‌ها، آب چلیک‌ها، اگرت‌ها و خوتکاها وارد میانکاله شدند، تصریح کرد: با افزایش بارش‌ها و آبگیری تالاب‌ها شمار پرندگان بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت تالاب‌ها چندان خوب نیست و سطح آب آن مناسب نیستند، خاطرنشان کرد: چشم انتظار بارش‌های پاییزی هستیم تا محیط برای کوچ و مهاجرت پاییزه فراهم شود.

مسؤول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست مازندران گفت: درحال حاضر در شروع  فرآیند مهاجرت‌ها هستیم و تا اواخر آذرماه و اوایل دی‌ماه در مرحله گذار و جابجایی‌ها هستیم.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م/س


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.