پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فرصت سه ماهه به شهردار جوییار برای حل مشکلات شهری

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آذر خاتمی در جلسه اعضای شورای شهر جویبار یکی از دغدغه‌های مردم شهر جویبار را آسفالت مسیر مسکن مهر بیان کرد و افزود: شهرداری با آسفالت این مسیر در رفع مشکل ترافیک شهر نیز گام خوبی برداشته است.

محمد علی بذرافشان یکی از اعضای شورای شهر که امضای وی جزو طراحان سوال از شهردار جویبار اعلام وصول شده بود با اعلام اینکه در چند ماه گذشته یکی از دغدغه‌های مهم شهروندان جویبار بحث جمع آوری مناسب زباله و سگ ها ی ولگرد بوده است ، اظهار کرد: حداقل حقوق شهروندان داشتن محیط سالم و پاک است و این انتظار از شهرداری بوده که در این زمینه خدمات بیشتری به مردم ارائه نماید.

شهردار جویبار در این جلسه با اعلام اینکه میانگین تولید سرانه زباله با توجه به جمعیت ۳۴ هزار نفری این شهر روزانه ۳۴ تن زباله است،‌گفت: اما امروز ما با تولید بیش از ۶۰ تن زباله در روز مواجه هستیم و متاسفانه جمع‌آوری زباله روستاهای پیرامون شهر نیز توسط نیروهای خدماتی ما صورت می‌گیرد.

محمد حسین فقیه افزود: برای حل مشکل جمع آوری زباله نیاز به استخدام منابع انسانی است اما متاسفانه درخواست ما در استان مورد موافقت قرار نگرفت.

وی با اشاره به اینکه سال‌های گذشته حدود۷۰ نیروی شهرداری در حوزه خدماتی مشغول به کار بودند، افزود: بنا بدلایلی بسیاری از این نیروها در دیگر بخش‌ها مشغول به کار شدند و ما امروز تنها ۱۳ نفر در بخش خدماتی شهرداری داریم.

شهردار جویبار با اشاره به اینکه برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان درخواست خرید ماشین آلات جدید از سوی شهرداری شده است، بیان کرد: در بروکراسی‌های اداری این مسئله نیز رد شد و ماشین آلات فعلی شهرداری مستهلک و قدیمی هستند.

فقیه سایت زباله شهر جویبار را نامناسب اعلام کرد و افزود: ۸۰ درصد زمین ۲ هکتاری زباله جویبار کاملا انباشته شده است و نیاز به خرید زمین جدید به مساحت۷ هزار متر مربعی است تا مشکل انباشت زباله شهر تا حدودی مرتفع شود .

وی مشکل زباله را مربوط به کل استان مازندران اعلام و جذب نیرو ، خرید ماشین آلات جدید وخرید زمین جدید سایت زباله را در حل مشکل زباله موثر دانست.

* پارک المپیک بدون اطلاع شورا هزینه‌بردار شد

 شهردار جویبار در پاسخ به اعتراض عضو شورای شهر در خصوص  هزینه کرد بالای پارک المپیک گفت: در خصوص تجهیز و نوسازی پارک المپیک، وسایل بسیار زیادی  در پارک موتوری شهرداری خریداری کرده‌ایم و با وجود این که تمامی اعضای شورای شهر نسبت به نوسازی و بهسازی پارک مصوب و موافقت کرده اند یک سری بد اخلاقی‌های سیاسی در سطح شهرستان ایجاد شده است.

فقیه با بیان اینکه در شهر جویبار پارکی که در شان بچه های مردم باشد وجود ندارد و خانواده ها مجبورند فرزندانشان را به شهرهای همجوار ببرند، افزود: این پارک می تواند محل امن و استراحتگاهی برای همراهان بیمارانی که در بیمارستان روبروی پارک بستری هستند باشد.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که در بودجه مصوب شده بود فقط برای پروژه عمرانی پارک بوده و  هزینه‌های اعتباری شهرداری از جمله خرید وسایل بازی، تاسیسات و روشنایی در آن ذکر نشده بود که در مجموع این پروژه ۶ میلیارد تومان هزینه‌بردار شد.

* عدم نظارت شهرداری بر ساخت و سازهای سطح شهر

شهردار جویبار در پاسخ اینکه شهرداری بر ساخت و سازها و تخلقات آن هیچ نظارتی ندارد، گفت: تلاش شهرداری اینست که از وقوع یک حادثه دلخراش دیگری تحت عنوان متروپل۲ پرهیز نماید.

وی با بیان اینکه تمامی ساخت و سازهای غیر مجاز که در حریم شهر اتفاق افتاده را به کمیسیون ماده ۱۰۰ فرستادیم و به متخلفین نیز اخطار داده شد، افزود: مجموعه یاقوت واقع در میدان امام جویبار همان متروپل ۲ می‌باشد و باعث می‌شود متروپل دوباره اتفاق بیفتد.

فقیه ادامه داد: طبقات این ساختمان شکم کرده و تا زمانی که طرف مقابل به تعهدات فنی خود پایبند نباشد نمی‌توانم اجازه دهم که مردم عزیز از این مجموعه استفاده نمایند تا متروپل دیگری تکرار نشود.

وی خاطرنشان کرد: ساخت و سازی که در مجتمع یاقوت انجام شد استحکام بنا ندارد و به جهت اینکه تخلفاتی در حوزه شهرسازی وجود داشته است ایشان باید گزارش ناظر و دستگاه مربوطه را بگیرد و سریعاً به اتمام پروژه اقدام نماید.

شهردار جویبار با اشاره به اینکه بنا بود پروژه یاقوت ۲۰ ماهه تمام شود ولی از سال ۹۱ تاکنون انجام نشده است، گفت: سالهاست که این پروژه به صورت منقطع رها شده و امروز شاهد مستهلک شدن بنا هستیم .

وی به باطل شدن پروانه ساختمانی مجتمع یاقوت یادآور شد:  پروژه‌ای که یک درب ورودی ندارد چه پروژه ای است؟ از یک پاگرد برایش ورودی تعریف کرده‌اند. مگر می‌شود پروژه ساخت و ساز تجاری به این عظمت در قلب شهر یک درب ورودی نداشته باشد. ما زیر بار موارد مطروحه ایشان نمی‌رویم و معتقدیم بایستی قانون اعمال شود.

*فرصت ۳ ماهه شورای شهر جویبار به شهردار

در پایان این نشست محمد علی بذرافشان سخنگوی شورای جویبار با اعلام اینکه طبق ماده ۸۳ قانون تشکیلات و شرح و وظایف شورای اسلامی شهرها جلسه طرح سوال از شهردار جویبار در جلسه چند ساعته در دفتر شورا برگزار شد، گفت: شهردار جویبار بعد از مهلت ۱۰ روزه امروز در دفتر شورا حاضر شدند و به سوالات منتخبین مردم جواب دادند.

وی تصریح کرد: شهردار جویبار به برخی از سوالات پاسخ کامل داد اما برخی توضیحات کامل نبوده و درخواست فرصتی از اعضای شورا شدند تا توضیحات کامل‌تر و مفصلی بدهند.

این عضور شورا افزود: با تصمیم تمامی اعضای شورا فرصت ۳ ماهه به شهردار داده شد تا برخی از مشکلات و معضلات شهر را با همکاری شورای شهر و مسؤولان برطرف کنند.

 /۸۶۰۳۱/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.